cerca de Saldes, Catalunya (España)

L'estiu del 2003, els guardes dels vuit refugis del Parc Natural del Cadí-Moixeró van idear un itinerari circular que els enllacés recorrent indrets de gran bellesa natural i paisatgística de les serres de la Tosa, el Moixeró, el Cadí i el massís del Pedraforca, a les comarques del Berguedà, la Cerdanya i l'Alt Urgell. Van batejar-lo com a Cavalls del Vent fent referència a la traducció catalana del mot tibetà que designa les banderoles d'oració budistes, Iungta, que es posen en els cims i els colls de l'Himàlaia per enviar als quatre vents pregàries de pau i germanor. La travessa, que ha estat un èxit en nombre de participants i molt ben valorada des del primer any, es presenta en tres modalitats no excloents entre si segons si es planteja amb una finalitat esportiva, competitiva o bé lúdica: en menys de 24 h, en menys de 36 i sense límit de temps dins la temporada, quan els refugis resten oberts, de mitjan juny a finals de setembre.

Dissabte vaig participar en la modalitat Half Open en que vam fer el següent recorregut seguint la Cavalls del Vent en sentit horari: Lluís Estasen-Prat Aguiló-Sant Jordi-Gresolet-Lluís Estasen.