Fecha de subida 20 de febrero de 2015

Fecha de realización febrero 2015

3,3
6,6

cerca de la Vall del Bac, Catalunya (España)

Zona: Mont del Llor - Alta Garrotxa / Prepirineu oriental.
Comarques: Garrotxa i Ripollès.
Data de realització: Febrer 2015 i Desembre 2019.

En resum: Pujada al Puig Ou (1.300m) i al Talló (1.277m) passant per Sant Miquel de la Torre i Sant Andreu de Porreres. Ruta salvatge i de paisatges fantàstics en la qual és normal no trobar cap persona. El Puig Ou es troba inclòs al repte dels 100 cims de la FEEC.

Inici: A l'Hostal de la Vall del Bac, a tocar de la carretera de la Vall del Bac. Hi ha espai per uns 4 o 5 vehicles.

Terreny i dificultat [Fàcil]: Corriols, pistes forestals i trams de prats de muntanya. En general, camins ben marcats, a excepció d'algun tram pujant al cim del Puig Ou i del Talló.

Sortida a l'hostal de la Vall del Bac, que es troba a tocar de la carretera. Cal seguir la pista que va per darrera d'aquest i creua el riu un cop passat el Ferrer. Caldrà seguir aquesta pista fins a Sant Miquel de la Torre, petit poble rural. A partir d'aquí cal seguir el corriol que passa per sota el cementiri i que aviat s'endinsa al bosc.

Després d'aproximadament 3,5 km de ruta s'arriba a Sant Andreu de Porreres, una ermita en bon estat. 1 km després de l'ermita comença la constant i forta pujada al Puig Ou. La ruta està força marcada i els camins es veuen força bé, però hi ha trams que gairebé s'han d'improvisar.

Al cim del Puig Ou hi ha una creu en memòria d'una persona i un vèrtex geodèsic. Hi ha molt bones vistes.

Un cop fet el Puig Ou i després d'1,5 km de baixada comença la pujada al Talló. S'ha de deixar la pista i pujar pel dret fins a trobar un corriol que cal deixar aviat per continuar la pujada pels prats. Al cim del Talló hi ha un petit prat envoltat de vegetació i no gaudeix de bones vistes.

Un cop fet el cim, baixada fins a la fageda (on cal deixar el corriol i seguir recte, pel dret, fins a trobar una altra zona de prats. En aquest punt comença una baixada que, almenys el dia de realització de la ruta, va ser molt incòmode (punxes, arbres caiguts, fulles, més punxes...).

Aproximadament 1 km després del cim del Talló cal baixar pel dret, seguint la tanca per l'esquerra fins a trobar la pista en el Coll de les Cadiretes. Aviat es deixa aquesta pista i queda la baixada ja completament per un corriol força brut que passa pel Quer (una casa on dormen els cavalls). Abans de sortir a la pista que creua el riu a l'inici de la ruta, cal passar per El Ferrer. Ja només queda tornar a creuar el riu i arribar a l'hostal.
cima

Puig Ou (1.300m)

El Puig Ou és una muntanya de 1.296 metres que es troba entre els municipis de la Vall de Bianya a la comarca de la Garrotxa i de Camprodon a la comarca del Ripollès. Separa la Vall del Bac, al Sud, de la Vall de Bolòs i Salarsa, al Nord. Al cim podem trobar-hi un vèrtex geodèsic (referència 295083002).

Talló (1.277m)

Segon cim del dia, sense vistes.

Seguir tanca cap avall

Cal baixar pel dret i seguir la tanca pel costat esquerre d'aquesta.
fuente

''Font''

En aquest punt surt aigua i es forma una petita bassa.

En aquest punt surt aigua i es forma un petit rierol.
parquing

Hostal Vall del Bac

Punt de sortida de la ruta. Al davant hi ha una font.

El Ferrer

A l'inici de la ruta cal passar per davant d'aquesta casa. La tornada passa per darrere.
Arquitectura religiosa

Sant Miquel de la Torre

Poble i parròquia rurls ja documentats l'any 988 anomenats antigament Vellanacorba. Església d'origen romànic modificada posteriorment.

Casa cavalls

Sembla que aquí hi dormen els cavalls.

Collet de Triadú

Collet entre la Casa de Cavalls i Sant Andreu de Porreres.
Arquitectura religiosa

Sant Andreu de Porreres

Sant Andreu de Porreres havia estat el principal temple de la parròquia de la Vall del Bac. La primera referència documental és de l'any 946. Actualment es troba en molt mal estat de conservació, gairebé en ruïna. Greument afectat pels terratrèmols del segle XV, a l'edifici romànic s'anaren afegint després una sèrie de dependències complementàries, com la casa rectoral i la sagristia, que van desfigurar-lo del tot. Va ser, així mateix, modificat en èpoques més tardanes. L'absis semicircular, a llevant, ornat amb un fris sostingut per mènsules, és a la part que té més interès. S'hagué de reforçar, sembla que després dels sismes, amb dos gruixuts contraforts inclinats, un dels quals obstrueix la finestra central, de dobre esqueixada. Una altra finestra, també de doble esqueixada, és oberta a l'extrem sud de la mateixa capçalera. La porta d'entrada és al sud, sota un porxo. El campanar primitiu, de cadireta, va ser convertit en torre, amb una teulada a dos vessants.

Portell de les Roques

Portell entre el Puig Ou i el Talló.

Coll de les Cadiretes

Coll abans de començar el darrer corriol de baixada.

El Quer

Sembla que aquí hi dormen els cavalls.

Collet del Ferrer

Collet abans d'arribar al Ferrer.

Deixar camí

A la fageda, cal deixar el corriol i baixar pel dret.