• Foto de Hostalets d'en Bas-St.Pere Falgars-Cabrera-Pla d'Aiats-Puig Sabastida-Pujolriu-Pujant Turonell

Coordenadas 1968

Fecha de subida 10 de marzo de 2011

Fecha de realización marzo 2011

5,6

cerca de els Hostalets d'en Bas, Catalunya (España)

RECORDA si et posiciones sobre el nom de l'excursió es posarà de color blau, clica amb l'esquerra i enllaçaràs amb les fotos de l'excursió que estant al Picasa.
Sortida - arribada, els Hostalets d'en Bas.
Agafarem el camí de les tres creus (senyals de pintura groga) tot passant per la Torre de la Clapera, la Clapera, els Tarrers. Quan arribem a la carretera que puja a Falgars, la seguirem un bon tros fins arribar al primer revolt que gira a l'oest. Aquí la deixarem i seguirem per la pista forestal que marxa (direcció al sud) a trobar el Rec de la Coromina. El creuarem i començarem a pujar per el camí (tot pujant creua molt cops velles pistes de desemboscar (les entrades estan marcades amb fites de pedra)) que ens portarà a trobar la Font de la Portellera.
Més amunt creuarem el passant de la Portellera i sortirem a la carretera que va a Falgars. La seguirem fins poc després de passar el Torrent de la Faja, on per la cara est tenim el camí que ens baixarà a sobre del Salt de la Coromina. Retornarem a al carretera i anirem a Sant Pere de Falgars ( Catalunya Romànica, llibre IV, la Garrotxa, pàgina 417). Continuarem per el camí que surt per la cara oest de l'església (esta ben indicat i té fites a totes les cruïlles) i ens portarà tot passant per la Creu de Llobi, al Moli de la Faja, els Camps de les Saleres, i el de Samata.
Creuarem la pista que puja a Cabrera i agafarem el camí (senyals de pintura groga) que ens pujarà al Castell de Cabrera. És un mirador de 360º Graus . Per la cara nord, tenim el Santuari de Belmunt, el Puigsacalm, el Pirineu. Per l'oest Torelló, Sant Pere de Torrelló. Per el sud Cantonigrós, l'Esquirol, Tabartet. Per l'est les planes de la Garrotxa.
Seguirem per la cresta i arribarem al Santuari de la Mare de Déu de Cabrera (datada del 1611, té servei de Bar-Restaurant), continuarem per la carena i baixarem per les Escales per arribar al Collet de Cabrera. Agafarem el camí que marxa al sud-est, de seguida s'endinsa per la cara obaga per voltar el Puig dels Llops i ens porta al Coll de Brant. Continuem pujant tot resseguint la carena i arribem al Pla d'Aiats.
El creuarem amb direcció al sud-est per sortir al seu magnífic mirador que domina tot el Cabrerès. Resseguirem el precipici per baixar per el Baixant del Llop. Tot seguint la carena passarem per el Coll Sabastida i pujarem al Puig Sabastida. Baixarem per la cara nord-oest en direcció al Collet de Saiols. En arribar a baix trobarem una pista que la seguirem (direcció sud-est) fins arribar en unes feixes. Les creaurem per anar a la Cabana del Sancrist.
Agafarem un petit camí que per la seva cara nord-oest en baixarà a trobar la pista, que seguirem fins trobar una camí (senyal de Fite de pedres) que tot seguint la carena ens baixarà al Collet Estret. Seguirem baixant per la pista fins trobar un revolt on gira a l'oest. Agafarem el camí que segueix la carena per la cara del solei que ens baixarà a la Casa de Pujolriu. Continuarem baixant tot seguint la carretera fins creuar el Torrent de Pujolriu .
Continuarem per el camí que segueix el Torrent per anar primer al mirador del Salt de l'Hostalot. Retornarem enrere, creuarem el rec i el resseguirem per anar a punta del precipici per gaudir del mirador del Salt de Quatre cases o de la cua d' Euga. Retornarem enrere i continuarem resseguit el cingle. Creuarem un petit rec i el baixarem amb direcció al precipici.
Trobarem el camí que s' endinsa dins dels boixos, és el Pujant del Turonell ( va ser recuperat per la GECA (Centre Excursionista de Sant Esteve de Bas) amb motiu de la Lletissónada de l'any 2006). Aquest camí ens baixarà per tota la baga de la Tossa de Pujolriu. Aquest camí, un bon tros avall es converteix amb una vella pista, que tot passant per el mirador del Petró ens baixa a la casa dels Bertrans. Seguirem primer la pista i després la carretera i arribarem als Hostalets d'en Bas.