Dificultad técnica   Fácil

-78 m
1,5
2,9

cerca de Fukakusa, Kyoto (Japan)

(En mi web, se accede a la traducción automática al castellano, galego y euskera) (In my web, you can access the automatic translation into English and other languages)

(Kyoto) Ruta el 3.5.2017; 6 km; +335 -220; 3,5 hores. Excursió amb el següent itinerari: Fukakusa, Fushimi Inari, Senbon Torii, Okusa, Omokaru Stone, Inariyamakanduchi. Participants: Carme, Conxita, Dolors, Joan, Josep, Miquel A, Miquel G, Remei, Toni, Vinyet i els guies. Tipus de sortida: circular. Dificultat: fàcil.

Comencem a caminar prop de l’estació de tren JR. Més enllà es veu una porta (torii) vermella i esplendent, però serà més endavant que en veurem moltes de portes torii. Després de dos anys de parlar i investigar, al final he pogut organitzar, amb un grup d’amics, aquest viatge. Pretenem caminar però també percebre la cultura d’aquest magnífic país. Avui hem començat una primera caminada a Kiyomizu-dera i a continuació l’objectiu d’avui és fer la caminada a peu cap el famós Fushimi Inari Taisha. Es tracta d’un important santuari sintoista del sud de Kyoto.

Entre la gent, com cal esperar, dones amb vestit tradicional. Val la pena la visita als edificis del santuari, on s’hi entra pel la porta de Romon, que va ser obsequiada l’any 1589 pel famós líder Toyotomi Hideyoshi. Després s’accedeix al santuari principal (Honden).

Els edificis del temple formen un conjunt monacal. El santuari esta dedicat a l’esperit d’Inari. Des d’anys antics Inari era reconeguda com la deessa patrona dels negocis i això explica perquè cada porta dels camins Torii ha estat donada per... ...