Fecha de subida 6 de abril de 2016

Fecha de realización abril 2016

3,2
6,5

cerca de Xeraco,Jaraco, Valencia (España)

Data: 02/04/2016
Tipus de ruta: Circular
Lloc d’inici: Xeraco. Depòsit Font de l’Ull
Hora d’inici: 8:05 a.m
Duració: 5:56:49 (En Moviment 3:51:44)
Distancia: 13,0 km
Dificultat: Moderat
Desnivell acumulat positiu: 781m (Dates del GPS)
Desnivell acumulat negatiu: 783m (Dates del GPS)
Recorregut: La Barcella - Font de L'Esbarzer - Font de L'Ull - Font de L'Escudella - Balco Pla Esmoladors - Senda Llarga.

La ruta es una combinació entre PR’s i la ruta 1, 2 i 3 de l’Ajuntament de Xeraco. Només comencem ja tenim la primera pujada (WP01) que ens porta a la cresta de la serreta de La Barcella(WP02). Seguim la senda senyalitzada fins arribar al creuament de la senda que puja de Xeresa per Les Senilleres (WP03), nosaltres continuem per la nostra dreta fins arribar al poste indicatiu del PR-CV 153 (WP04), nosaltres agafem la variant del PR fins la Font de l’Esbarzer (WP05), ací concedeix el PR amb la Ruta 2 marcada per l’Ajuntament. Continuem direcció a la Font de l’Ull, en aquest tram de senda hi ha que anar amb compte ja que esta prou malament en alguns punts i es fàcil patinar i caure, passem per davant de la mina, hi ha que desviar-se uns metres per a visitar-la, nosaltres continuem fins la Font de l’Ull (WP06). Ací fem una xicoteta pausa per esmorzar. Desprès del descans continuem la senda fins arribar al poste indicatiu. Recte pugem al Montdúver i a la dreta a l’enllaç amb el PR Cv 183 (WP07), esta es la que nosaltres seguim. La senda ens porta sense pèrdua al creuament de la senda que baixa a la Font del Xopet , nosaltres continuem per l’esquerra cap amunt, passem per davant de la Font de l’Escudella (WP08), tot aquest tram fins arribar al camí de les Foies(WP09) es un continuo puja i baixa. En el camí continuem per la dreta durant aproximadament un kilòmetre per a desviar mos per la senda que esta a la dreta del camí i ens pujarà fins el Balco/Pla de l’Esmoladors (WP10). Les vistes des de aquest mirador són, simplement, espectaculars. Seguim la senda per la dreta fins arribar al Pla de les Palmeres(WP11), des d’on eix una senda a l’esquerra que ens porta a la Senda de La Taula. Nosaltres continuem recte fins el poste que indica la Ruta1 Senda llarga(WP12), a partir d’ací afrontem una senda (WP13) en continua baixada fins arribar a l’altura de la carretera, una vegada en la carretera continuem fins el lloc a on tenim els cotxes. “TOT UN DISFRUTAR”.

La ruta es una combinación entre PR y la ruta 1, 2 y 3 del Ayuntamiento de Xeraco. Sólo empezamos ya tenemos la primera subida (WP01) que nos lleva a la cresta de la sierra de La Barcella (WP02). Seguimos la senda señalizada hasta llegar al cruce de la senda que sube de Xeresa (WP03), nosotros continuamos por nuestra derecha hasta llegar al poste indicativo del PR-CV 153 (WP04), nosotros tomamos la variante del PR hasta la “Font de l’Esbarzer” (WP05), aquí concede el PR con la Ruta 2 marcada por el Ayuntamiento. Continuamos dirección a la “Font de l’Ull”, en este tramo de senda hay que tener cuidado ya que esta bastante mal en algunos puntos y se fácil patinar y caer, pasamos por delante de la mina, hay que desviarse unos metros para visitarla, nosotros continuamos hasta la “Font de l’Ull” (WP06). Aquí hacemos una pequeña pausa para almorzar. Después del descanso continuamos la senda hasta llegar al poste indicativo. Recto subimos al Montdúver y a la derecha en el enlace con el PR Cv 183 (WP07), ésta es la que nosotros seguimos. La senda nos lleva sin pérdida en el cruce de la senda que baja a la “Font del Xopet”, nosotros continuamos por la izquierda hacia arriba, pasamos por delante de la “Font de l’Escudella” (WP08), todo este tramo hasta llegar al camino de Les Foies (WP09) es un continuo sube y baja. En el camino continuamos por la derecha durante aproximadamente un kilómetro para desviarnos por la senda que está a la derecha del camino y nos subirá hasta el “Balcó / Pla de L’esmoladors”(WP10). Las vistas desde este mirador son, simplemente, espectaculares. Seguimos la senda por la derecha hasta llegar al Pla de las Palmeras (WP11), desde donde sale una senda a la izquierda que nos lleva a la “Senda de La Taula”. Nosotros continuamos recto hasta el poste que indica la ruta1 “Senda Llarga” (WP12), a partir de ahí afrontamos una senda (WP13) en continua bajada hasta llegar a la altura de la carretera, una vez en la carretera seguimos hasta el lugar a donde tenemos los coches.

Parquing

01-Inici

LLoc al costat del deposit per a deixar els cotxes.

02-Senda Serreta de la Barcella

Senda per la cresta del la serreta de La Barcella

03-Creuament Senda de Xeresa

04-Dreta Senda Font de L'Esbarzer PR Cv 153 VAR

Fuente

05-Font de L'Esbarzer

06-Font de L'Ull

Senda del la Font de l'Esbarzer a la Font de l'ull

07-Senda enllaç amb PR CV 183

Fuente

08-Font de L'Escudella

09-Camí de Les Foies

Panorámica

10-Balco Pla Esmoladors

11-Pla de Les Palmeres

12-Esquerre (creuament senda barranc fondo)