Tiempo en movimiento  3 horas 36 minutos

Fecha de realización marzo 2019

2,9
5,8

cerca de Montesquiu, Catalunya (España)

La Farga de Bebié:

és una colònia tèxtil centenària en ple declivi. Està compartida entre els municipis de Montesquiu i les Llosses, a cavall entre les comarques d'Osona i el Ripollès, i entre les províncies de Barcelona i Girona. Fou fundada el 1895 pel ciutadà suís Edmond Bebié, per la qual cosa també era coneguda com la colònia dels suïssos.(“Wikipedia”)

L'Ermita de Sant Moí

és una obra romànica de Santa Maria de Besora (Osona)

La serra dels Bufadors

(“Descobrir”)

Pont del tren sobre el Ter a la Farga de Bebié

Sant Moí

és una obra romànica de Santa Maria de Besora (Osona) Edifici de planta rectangular, d'una nau, amb absis a la part de llevant i la porta situada a la façana de ponent. La coberta es forma amb cabirons de fusta i teula àrab. Els murs són de fàbrica molt rudimentària. La capella de Sant Moí, annexa al mas del mateix nom, es troba documentada al segle XIII, si bé va ser construïda a la fi del segle X. El mas i la capella formant part del castell de Montesquiu. Per les seves característiques, hom diria que és molt més anterior i que pertany a l'època preromànica(“Wikipedia”)

Façana sud de la serra dels bufadors

presenta parets escarpades en la seva cara sud i una espessa fageda i boixos a l’obaga, que és per on ara caminem. Els bufadors que li donen nom són una peculiar formació geològica produïda pel trencament de ila cresta de la serra que provoca una acumulació d’estrats. Aquesta acumulació de roques deixa espais buits a l’interior, per on circula l’aire d’un costat a l’altre. Quan aquest surt a l’exterior, a més de ser comparativament més fred, si fa vent fins i tot xiula en determinades condicions. Anem trobant forats i cavitats com si es tractés d’orificis d’aire condicionat. Alguns dels principals han estat resseguits per espeleòlegs, però no s’hi aconsella aquesta pràctica, ja que el terreny és molt inestable i, per tant, perillós. Som en un entorn amb aparença de racó màgic, caminant entre parets verticals i grans escletxes, amb tot recobert de molsa i vegetació que s’enfila per les roques i una sensació de frescor humida molt agradable. La disposició de l'espai és com el d'unes sales que es van succeint enllaçades per un corriol fins a la sala principal, on tenim la sensació de trobar-nos dins la nau d'una gran església. Impressiona. (“Descobrir”)