Fecha de subida 4 de agosto de 2014

Fecha de realización agosto 2014

2,9
5,7

cerca de Masía de Giraba de Abajo, Valencia (España)

La ruta s'inicia al mas de la Giraba, entitat de població que forma part del terme municipal de Lludient (en castellà i oficialment, Ludiente), a la comarca de l'Alt Millars. Fins a la Giraba s'arriba per la carretera CV-1970.
La xicoteta població està dividida en dos barris: la Giraba de Baix (la Giraba de Abajo) i la Giraba de Dalt (la Giraba de Arriba). Nosaltres eixim des d'aquest últim, seguint una pista asfaltada que comença amb una forta pujada. La seguim, i en arribar a la zona coneguda com El Català, a prop del llindar amb el terme del Castell de Vilamalefa (en castellà i oficialment, el Castillo de Villamalefa), es divideix en dos. Continuem el camí per la pista de l'esquerra, que continua pujant.
Després d'un bon tros de camí, arribem al mas de 'Cabezo Royo'. El seu nom el podríem traduir al valencià com "Puig Roig". Està en runes.
Seguim endavant i pocs metres després la pista torna a dividir-se en dos. Nosaltres prenem la de l'esquerra que ens porta directes a l'ermita de Santa Rosa de Lima. D'allí anem a Benachera per la pista i després per un caminet empedrat marcat amb senyals de PR, el qual ens duu directament a aquest mas. El creuem i prenem el camí de la font, que ens encamina a la font de l'Azaroyo. La deixem enrere i ens reincorporem a la pista per la qual havíem pujat, però ara en sentit contrari. A l'aplegar als peus del mas de "Cabezo Royo", ens desvíem a la dreta i comencem a baixar per una altra pista asfaltada. Tant des d'ella com des de la que hem emprat per pujar podem veure unes magnífiques vistes del "Morrón de la Cingla".
Sense abandonar mai aquesta pista, fem cap a la Giraba de Baix. La creuem i apleguem a la Giraba de Dalt, on donem per finalitzat el nostre recorregut.
Vista de la Giraba de Dalt
Mas de 'Cabezo Royo'
Vista de Benachera
Ermita de Santa Rosa de Lima
Vista del "masico del Rebollo"
Cap a la dreta
Mas de Benachera
Camí de la Font
Font de l'Azarollo
Cap a la dreta
Marca PR
Caseta
Vista del "Morrón de la Cingla"