Descarga

Fecha de subida

5 de marzo de 2018

Meteorología

¡Una buena pista para ayudarte a elegir ropa y material!

Pásate a Wikiloc Premium Pásate a Premium para eliminar los anuncios
Meteorología Meteorología
Sé el primero en aplaudir
Comparte

cerca de Sant Miquel d'Engolasters, Escaldes-Engordany (Andorra)

És un recorregut sensacional, magnífic, complet i una mica exigent, on cal certa experiència i una bona condició física.

El punt de sortida i d’arribada se situa al peu del Camí dels Matxos. Per arribar-hi, seguim la carretera d’Engolasters (CS-200) fins el km.6,2. Al punt de sortida, hi ha un aparcament.
Des de l’aparcament seguim pel camí dels Matxos fins arribar a Coll Jovell. En aquest punt, entrem dins del territori declarat Patrimoni de la Humanitat.

Des de Coll Jovell, hem d’agafar el camí dels Matxos que es troba totalment a l’esquerra i que no s’ha de confondre amb el del Solà de Ràmio, i remuntar per un fort pendent molt sostingut durant tot l’ascens. El camí passa per zones boscoses i per trams amb grans blocs rocosos. El darrer passatge, ja fora del bosc, permet gaudir d’una fantàstica vista de la vall del Madriu. Un geodèsic ens indica que hem arribat a la Tosa de Braibal (2657 mts).

Després de la tosa, hem de continuar en direcció sud-est tot seguint el fil del llom, en un primer tram, i posteriorment cal parar atenció en els punt grocs que indiquen el passatge del camí. Aquest tram es força tècnic i aeri, fet pel qual cal progressar amb molta prudència. El descens des del cap dels Agols en direcció sud-est ens acosta a un collet des d’on ja es pot observar l’estany Blau.

Hem de vorejar l’estany pel vessant nord seguint les traces del camí i, passat l’estany, agafar el camí de l’estany Blau. Aquest camí està poc fressat, així que cal estar pendents dels punts grocs que indiquen el passatge que ens portarà fins a la vall principal, la vall del Madriu.

Arribats a l’encreuament, seguirem pel camí de la Muntanya (en aquest tram: GR7-GR11) en direcció descendent, que ens portarà fins el refugi de Fontverd (1.870 m). Hem de continuar pel mateix camí, i uns 2.200m més avall, just abans d’arribar a Ràmio, arribarem a un encreuament on ens desviarem. Agafarem el camí dels Matxos (GR-11) que, tot remuntant la vall, ens tornarà a dur a Coll Jovell.

En aquest punt, seguir el mateix recorregut que a l’anada per arribar a al punt de sortida.