Fecha de subida 6 de marzo de 2011

Fecha de realización marzo 2011

5,0

cerca de Àger, Catalunya (España)

EL TEMPS REAL CAMINANT ÉS DE SIS H. 12 M. Ruta circular que comença a l’Ametlla de Montsec. El camí s’inicia a la part alta del poble a les últimes cases on podem deixar el vehicle a un petit aparcament que hi ha. En aquest punt mateix agafem una pista on es veu marques de GR i seguirem aquestes marques, encara que no son molt seguides, per tant hem de anar-hi al tant del GPS per la gran quantitat de pistes que es troben, seguint aquesta pista arribem a un corral d’ovelles on tenim d’agafar per la dreta vora del filat mateix, seguirem aquest camí on es troben marques de pintura blava fins arribar a una pista ben transitada, la seguim a la dreta, passem per una masia que ens queda a la dreta i després d’una pista molt estreta arribem al sender de l’Ermita de Colobó, de tant en tant hi ha marques de GR. Arribant al front de l’Ermita a l’esquerra mateix hi ha un cartell indicador amb diverses direccions pugem una mica i agafem una pista, la seguim per la dreta no gaire estona fins una corba molt tancada a mà esquerra i hem de agafar un sender que surt a mà dreta i ens indica a la masia de Calafí, aquest sender ens a de portar fins una pista que travessa tota la solana del Montsec, seguim la pista a mà esquerra fins que trobem la senyal de collada de Colobó. Al principi el camí a la collada és una mica intuïtiu fins que comencem a trobar senyals de pintura blava, hem d’anar-hi al tant de seguir-les fins arribar a dalt, ara tenim d’agafar a mà dreta, no hi ha camí marcat, com indicació a part de seguir el track no ens cal seguir per la part més alta -si no és que ens vagi de pinta- el que és millor és anar-hi flanquejant horitzontalment sense perdre ni guanyar alçada fins arribar en vista del pas de l’Osca on hem de fer una forta baixada fins a ella, com indicació aquest tram és a prop del precipici però sense cap perill per que sempre està apartat de el, solament es una indicació per no ficar-se al mig dels matolls on és mes difícil de progressar. A la collada surt un sender un pelet a mà esquerra que trobant-lo ens porta molt bé fins a l’Ametlla final de la ruta.