Tiempo en movimiento  2 horas 28 minutos

Fecha de realización enero 2019

3,2
6,4

cerca de Torrelles de Foix, Catalunya (España)

Avui tocava descobrir nous racons del Penedès, racons com aquest, momt coneguts però als que jo, tot hi passant moltes hores i dies en aquesta comarca, no hi havia anat mai.

Es tracta d’una ruta sense cap mena de dificultat en la que només es sua una miqueta al pujar al Santuari del Foix. La ruta combina trams asfaltats, amb pistes en molt bon estat i corriols. També es va aproximadament uns 600 mettes pel costat de la Riera de Pontons que porta força aigua, aigua molt clara que fa goig de veure còrrer per un bonic indret en el que la riera va lleugerament acanalada entre dues fileres, molt ben definides, de plataners. He trobat molt bonic aquest tram de la caminadaque comença al salt d’aigua, la resclosa i les Fonts de les Dous, algunes de les quals rajan una miqueta.
Les vistes des del Santuari del Foix son molt àmplies. El Santuari també es bonic i el conjunt, edifici i panoràmiques, es dels millors de l’Alt Penedès
Es una caminada que es pot fer tot l’any en que l’única cosa que cal tindre en compte es que la part que va des del cementiri fins a dalt del turò a on hi ha el Santuari de Foix quasi no hi ha ombra. En canvi el tram final, el que va paral-lel a la riera de Pontons es molt fresc. Per tant jo recomano fer la ruta en el mateix sentit en que ho he fet jo, es a dir anar en direcció al cementiri per aprofitar el solet a l’hivern i la fresqueta del matí si es comença ben d’hora a l’estiu.
Estic covençut que la caminada millora molt si es fa quan els ceps estàn vestits de pàmpols doncs estem al mig del Penedès i les vistes sobre grans extensions de vinya son una constant en la major part del recorregut.
Es tracta doncs d’una ruta facileta, sense cap gran desnivell en que es camina bé a quasi totes les seves zones i que té dos punts força interessants de veure i visitar : les Dous i la Riera de Pontons i el Santuari de Foix

Vaig deixar el cotxe en un ampli aparcament que hi ha a uns centenars de metres del cementiri de Torrelles a on, tot i ser un dissabte, no hi havien més de 4-5 cotxes i n’hi caben mig centenar o més.

Si us interessen més rutes pel Penedès i Garraf podeu posar Penedesjsg al cercador de Wikiloc i us apareixeràn les que tinc per aquestes zones

Asfalt cap al cementiri

Hem sortit de l’aparcament a on he deixat el cotxe i comencem a caminar en direcció al cementiri. Anem per pista asfaltada.

Vinyes i asfalt

Continuo caminant per pista asfaltada, rodejat de vinyes. Estem al mes de gener i no es el millor per gaudir de les vinyes. Segur que aquesta ruta guanya molt en els mesos centrals maig-juny-juliol.
Panorámica

Vistes a la meva esquerra

Cami i masia

Continuo per cami asfaltat

Esquerra deixo asfalt

Al fons, allà a on es veu el cotxe aparcat, surt un desviament a l’esquerra que es el que haurem d’agafar. Allà acaba la zona asfaltada

Hi ha dos camins cal agafar el de sota

Ja he girat a l’esquerra al final de la pista asfaltada. Aqui surten dues pistes. S’ha d’agafa la que queda més a la dreta
Intersección

Giro cap a la dreta per creuar el torrent

Giro cap a l’esquerra
Punto de información

Recte cap el bosc, cami poc definit

Son uns centenars de metres però no hi he vist marques ni camí definit. Si no hagués portat la ruta gravada m’hauria costat molt de continuar. Com a referència presento la segona fotografía en la que es veuen les restes d’una edificació : es passa a tocar de la pared que es veu a la fotografía.

Aqui el camí ja es clar

En aquest punt ja es veu molt clar per on cal continuar

Vaig cap allà

Al fons es pot apreciar el Santuari del Foix, cap a on vaig

Dreta

Aquí hi ha dues opcions. La de l’esquerra dona a un camí privat. Cal agafar la que queda una mica més a la dreta

Cami

Vista del camí en aquesta zona
Panorámica

Vistes a la nostra dreta

Al fons, tot i que la fotografia no es cap maravella, hi ha el castell de Fontrubí

Esquerra

Aqui agafaré el corriol que surt a l’esquerra ( veure foto)

Giro cap a la dreta

Vistes des del Santuari del Foix en direcció a Torrelles

Foto del Santuari del Foix

Sortint del Santuari del Foix

Aspecte del camí que surt del Santuari

Esquerra a corriol

Giro a la dreta per entrar per un corriol
Panorámica

Aquest corriol es molt bonic amb zones com les de la fotografía

Entro a pista

Panorámica

Vista del Santuari del Foix i del cami per on venim

Corriol a la dreta

Aqui deixo la pista i agafo un corriol que surt a la dreta

Ermita de la Mare de Déu del Foix

Entro a urbanització de Can Coral

Acabo camí de terra i entro a zona asfaltada d’aquesta urbanització

Recta per cami

Travessem asfalt i continuem recte per la pista

Vistes

Montanyes que ens envolten i camí pel que camino

Barraca de pedra seca i camí per on vaig

Patrimonio de la Humanidad

Barraca i marges

Entro a la carretera

Començo a caminar sobre asfalt
Intersección

He travessat la carretera i agafo un cami cap a les Dous

Casa de les Dous

Actualment es de propietat privada

Esquerra avall

Aqui baixaré unes escales que em porten cap a les Dous
Río

Riera de Pontons

Arribo a la Riera. Estic sobre el pont que em porta a les Dous. Devant es veu la resclosa de les Dous
Fuente

Les Dous

Cascada

Salt i presa de les Dous

Espai, racó, molt bonic, especialment el salt
Punto de información

Agafem aquest corriol que va a la dreta de la riera

Río

Riera de Pontons

Imatge de la riera a on es poden veure les files de plataners a la riba esquerra. ( al costat dret de la riera n’hi ha una altre filera)

Imatge de la Riera de Pontons

Esquerra

Traspassem riera per aquesta passera

Deixem riera

Ens apartem uns metres de la Riera de Pontons i entren en el camí que es veu a la foto

Horts, i camí

Anem pel camí asfaltat que ens porta a Torrelles. A la nostre dreta un petit rec que suposo es porta aigua de rec o al centre del poble . No ho tinc clar, però el que si es cert es que Torrelles ha aprofitat la proximitat i abundància d’aigua per tindre uns magnífics i ben cuidats horts a tocar del poble.
Fuente

Safareig

Son antics abeuradors que anys enrera feien la funció de sagareigs públics. ( infirmació obtinguda de torrellesdefoix.cat )
Monumento

Edificacions de Torrelles

La fotografia del mig mostra l’edifici de l’antic ajuntament de Torrelles. Les altres dues una casa que hi ha a la cantonada de la plaça a on estic, la Plaça de la Vila. A dalt d’aquesta casa hi surt “ Villa Maria “ i l’any 1924. No he localitzat informació concreta sobre ella tot ique es tracta d’una casa amb bonics esgrafiats a les façanes.