Fecha de subida 12 de julio de 2018

Fecha de realización julio 2018

4,4
8,9

cerca de L'Olleria, Valencia (España)

Temps total: 6:21:04
Temps en moviment: 4:40:29
Distància: 17,5kms
Ritme: 15:48min/km
Hora d'eixida: 6:00
Hora d'arribada: 12:20
IBP 85 HKG

Ruta lineal que uneix les poblacions d'Olleria amb Aielo de Malferit.

Eixim del lloc de sempre, entrada de l'Olleria, carrer don Quijote de la Mancha, carrer de l'Hotel i el bar Manolo, allí hi ha un descampat i lloc de sobra per aparcar.

A pocs metres de l'eixida ja tenim la senda que ens pujarà a la Barraca, creuarem la carretera i anirem a pujar la costera Impossible fins arribar al banquet.

Quan arribem al banquet agafem una sendeta que pot costar un poc de trobar, esta senda continuarà pujant fins arribar a la cresta de la Verge, la primera part de la cresta el camí està clar però a partir de la torre d'alta tensió la senda es fa molt difusa i costa de seguir, recorrerem la cresta fins arribar a un mirador, a partir d'ací comença la baixada a la Verge de Canals, hi ha que tindre compte en aquest tros i agafar-ho en calma ja que és fàcil esvarar-se.

Visitem la Verge de Canals i continuem baixant fins a la senda del Portalet, una vegada allí trenquem cap a l'esquerre a buscar el Tallafocs el qual el creuarem, a partir d'ací ve un trosset en el que la ruta ens dona un poc de treua, caminem per una pista sense desnivell però la treua durarà poc ja que agafarem una senda que pujarà i pujarà fins arribar al pla de la Foia Redona, allí baix un pi farem una paradeta per a esmorzar.

En el pla de la Foia Redona trobarem el famós tractor abandonat, agafarem una pista i continuarem pujant, hi ha que estar atent al gps ja que tindrem que trencar a l'esquerre en una sendeta que apenes es veu molt empinada que ens durà al Teleraco.

Una vegada en el Teleraco admirarem les vistes de la Vall d'Albaida i la Costera i recorrerem una altra cresta la qual hi ha parts en que apenes es veu el camí, l'última part de la cresta dona lloc a confusió, es recomana no perdre de vista els "mojons" ja que és la millor guia per a recorre la cresta.

Una vegada al final de la cresta començarem a baixar per una senda que farà zig zag fins que arribarem al camí asfaltat, a partir d'ahí d'una manera molt còmoda acabarem la baixada, passarem pel poliesportiu d'Aielo i a pocs metres del poliesportiu donarem per acabada la ruta.

Califique la ruta com a dificil no per la distància si no pel pas de les dos crestes, la Verge de Canals i el Teleraco les quals hi ha que anar en compte ja que les pedres acaben en punta i es fàcil fer-se mal, és una ruta exigent en continues pujades, no hi ha punts d'aigua, a tenir en compte.

Carrer don Quijote de la Mancha, situat a l'entrada d'Olleria, carrer de l'Hotel i el Bar Manolo, l'edifici que es veu a la foto és l'hotel. En la foto 2 és pot veure l'entrada del carrer don Quijote de la Mancha.
Hi ha que trencar a la dreta per a pujar la Impossible, foto 2 Impossible desde dalt.
Una vegada dalt de la Impossible arribarem al banquet i d'allí trencarem a l'esquerra per agafar la senda que apenes es veu que ens durà fins a la cresta.
Fins a la torre d'alta tensió la senda està clara, després és farà més complicat seguir-la.
Quan arribem a aquest punt nosaltres seguirem recte però a mà dreta hi ha una sendeta molt empinada que baixa fins a la senda del Portalet, nosaltres baixarem a ixa senda però més endavant, quan arribem a la Verge.
En aquest mirador podem disfrutar de les vistes i podem veure la senda del Portalet però la nuvolositat ens ho ha impedit encara que la imatge és bonica, en aquest punt és quan començarem a baixar a la Verge.
En la segona foto, aprofitant que els núvols han escampat podem veure la senda del Portalet que agafarem quan baixem, aquesta senda ens durà fins al tallafocs.
En aquest punt acaba la baixada de la Verge, açò ja és la senda del Portalet, ací trencarem a l'esquerra per a dirigir-nos al Tallafocs.
Creuarem horitzontalment el Tallafocs, tranquils, no hi ha que pujar, la seua pendent deu ser considerable.
Este és el trosset en el que la ruta ens dona treua, caminem per una pista sense quasi pendent però no durarà molt.
Compte en aquest punt, ací deixem la pista i comencem la pujada al Teleraco, es recomana seguir els "mojons" per arribar dalt ja que en alguns punts la senda està un poc difosa.
En aquest punt encara que continuarem baixant la senda millorarà molt i no tindrà tanta pendent, baixarà en zig zag.
Compte de no passar-se, ací a l'esquerre.
A partir d'ací tot cap avall per camí asfaltat fins al final de la ruta.
La ruta acabarà passant per la piscina, recorrent el camp de futbol per la dreta fins arribar al creuament de l'avinguda Jaume Primer i en el carrer Fontanars donarem per acabada la ruta, allí tindrem esperant-nos el cotxe que havia deixat el dia anterior en aquest track: https://ca.wikiloc.com/rutes-correr/aielo-de-malferit-cairent-barraca-lolleria-26515465