Dificultad técnica   Difícil

Fecha de subida 7 de junio de 2017

Fecha de realización junio 2017

5,7

cerca de Mallnitz, Carinthia (Austria)

Een errûg enerverende tocht. Zon, mist en regen. Moeilijk = zwaar. 5 km zo goed als alleen maar klimmen en dan ben je bij t kruis. Dan de eerste kms naar beneden zijn vrij steil. Als je goed op let kan je daar bovenin gemzen spotten, een grote roofvogel en uiteraard t murmeldier. Voor de grote roofvogel waren we net te laat om hem vast te leggen. Bij mist is bovenn een tikkie slecht orienteren daar de rood/witte markerering daar niet optimaal is. Altijd fijn dat je dan de route hebt gedowload. Ben je wat angstig voor koeien.... Die kun je dus regelmatig tegenkomen. De ene keer wordt je hierop geattendeerd en de andere keer weer niet. Masr je komt genoeg koeienvlaaien tegen. Ikzelf ben van koeien geen echte fan. We zijn ze gelukkig maar 1x tegen gekomen + 1x paarden (die vind ik alleen leuk achter een hek net als de koeien). Vandaar dat er 1 stukje een keer of 3 op en neer is gelopen omdat ik niet langs de koeien op t pad durfde te lopen. Alleen was er geen alternatieve route. T was of dezelfde weg terug of toch langs de koeien. Terug was voor mij geen optie dus wat langer gewacht totdat ze iets verder vd weg waren en er toch langs gelopen en ze compleet genegeerd. Idem bij de paarden. Zowel de koeien als de paarden negeerden ons ook. Wij hadden ons hond ook bij, dat was voor mij ook een reden om angstig te zijn, want vaak reageert dier op dier. Gelukkig deed onze hond niets. Ben je aan t afdalen en denk je niet meer te hoeven klimmen.... Helaas her en der nog leuke klimmetjes. Ik ben geen sporter, dus je kan t wel raden..... Ik was kapot. Zowat 9 uur gelopen en de laatste 10 km door de regen.

Tips:

Prikkers altijd handig
Neem je een hond mee, neem voldoende water voor hem/haar mee, want de eerste keer dat we wat tegenkwamen was boven op de vlakte bij t kruis. Eten ook niet onverstandig.
Je loopt best wel een poos op open stukken, hond mee, ga dan niet op een te zonnige/warme dag.

Voor verdere info en foto's zie onderstaande link.