Tiempo en movimiento  3 horas 16 minutos

Fecha de realización octubre 2019

3,3
6,6

cerca de Fornalutx, Baleares (España)

Ruta circular, que iniciem i acabem en el parking que trobem inici del embassament de Cúber.
Aquí deixem cotxe e iniciem la nostra sortida.
Agafem dons el GR221, ruta de la Pedra en Sec, cap a la dreta, seguint tot embassament.
Aquesta primera part, dominada per una lleugera baixada, per camins ben fresats, es de bon fer.
A poc a poc, deixem l'embassament enrera, creuem un petit Torrent,denominat d'Anmedrà deixant enrera el refugi de Cúber, que visitarem un altre dia.
El camí comença a enfilar-se suaument, anem pujant seguint el torrent de l'Ofre, fins que arribem a la Creu, on podem veure el barranc de Binaraix la població de Sóller amb tota la serralada que l'envolta.
Seguim cap a l'esquerra, pel coll de Pera, fins que deixem el camí i ens enfilem de forma sobtada per la vesant sud del Puig de l'Ofre.
No és una pujada molt llarga, però els 1091 metres d'alçada es fan notar.
Un cop al cim, aprofitem per menjar una mica i seguim la ruta pel coll de Cards, veien el Puig de Sa Franquesa devant nostre com una enorme masa de roca amb un sol arbre amunt.
Fa un dia una mica dubtós, un fort vent del nord amb ratxes importants ens dificulta l'avançament...
Aquest puig, de 1061 metres, com he comentat tot pedregós, gaudeix d'una gran vista des de el damunt.
Anem seguin el GR 221.
Baixant na Franquesa veiem,nombroses cabres salvatjes.
Enfilem l'últim cim, Sa Rateta, de 1115 metres, on el vent ens aconsella no acabar d'arribar al cim.
Anem dons per baixar després de visitar una casa de neu, profitada per unes cabres com a refugi.
Anem baixant aprofitant els camins que utilitzaven els antics usuaris de les cases de neu.
Va baixant fent zigas zagas per suavitzar la gran baixada.
Un cop baix, sens fa difícil mantenir la ruta. El camí esta molt cubert de vegetació i això complica enormement el seu seguiment.
Sigui com sigui, arribem a una zona de grans tuberies, les deixem a la nostre esquerra, ens enfilem per un talús i enfilem el camí de tornada cap el pantà de Cúber.
Pasem la presa i en un parell de quilòmetres arrivem al punt de sortida, final de la nostra excursió.
Una sortida molt bonica, amb dificultats d'orientació per l'abandó dels camins a partir de Sa Rateta.
En tot cas, una sortida molt divertida i de vistes espectaculars.