Fecha de subida 13 de noviembre de 2016

Fecha de realización noviembre 2016

2,3
4,7

cerca de Sant Llorenç Savall, Catalunya (España)

Itinerari circular i molt atractiu pel Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac, a la capçalera de la Vall d’Horta que ens permet gaudir del majestuós casal El Marquet de les Roques, esmentat de vegades El Marquet de la Roca, dissenyat per l'arquitecte Batllevell al final del segle XIX, i aixecat sobre un antic mas del començament del segle XIII. Actualment és propietat de la Diputació de Barcelona.
Amb les formacions rocoses de Roca Mur (també coneguda com la Màquina de Tren), la Morella, el mirador natural les Fogueroses, l’avenc del Daví, la Cova Simanya i la Font del Llor, tindrem una caminada molt distreta.
Per la B-124 entre Castellar del Vallès i Sant Llorenç Savall, entre els punts quilomètrics 17 i 18. Pel costat del pont que travessa la Riera de la Vall d’Horta, prenem la pista pavimentada (rètols indicadors), que s’endinsa fins al fons de la vall, a l’ampli aparcament que hi ha davant el Marquet de les Roques.
Pugem a la pista on al cap de pocs metres, veiem a l’esquerra el forn de la pega. Seguim direcció al coll Gavatx fins albirar la Roca Mur, ens desviem del nostre camí, i pugem fins trobar-nos al seus peus (sense escalar-la) i gaudim d’una bona perspectiva de la Vall d’Horta, els cingles de Gallifa, el Montseny, la Pedra d’Àliga, la vall del Ripoll, la Mola, la Morella i les Fogueroses.
Reculem el camí fresat, i tornem per guanyar alçada ràpidament fent curtes llaçades per salvar el fort desnivell, contraforts i claps de terrenys negrós que evidencien antigues carboneres. Continuem corriol i aviat trobem a la nostre esquerra l’avenc del Daví (un pou de set metres de profunditat), seguim pujant, fins trobar el desviament que ens porta cap el cim de La Morella del Daví (875 m) per trobar-nos perspectives semblants a les de la Roca Mur, però ara en guanyem sobre la Mola, el Morral del Drac, la Cadireta i el Turó de les Nou Cabres.
Desfem camí i pugem corriol per arribar al mirador natural de les Fogueroses (amb vistes a la roca Encavalcada, Roca Mur). Continuem corriol fins arribar a la pista que ens porta al Coll d’Eres, on trobem la fita que ens indica el camí a seguir per arribar a la cova Simanya (ben indicada), Font del Llor i el nostre camí d’inici Pàrquing del Marquet.
Marquet de les Roques
Forn de la pega
Roca Mur (Màquina de Tren)