Fecha de subida 22 de septiembre de 2016

Fecha de realización septiembre 2016

2,0
3,9

cerca de Matadepera, Catalunya (España)

Activitat realitzada amb el la colla "Caminant entre setmana"
Temps en moviment: 2 hores i 16 minuts

Caminada curta i sense dificultats per pistes i corriols que ens portaran a visitar: la Font de la Tartana, l'Avenc i la Masia de Can Torres i pujar al Gurugú, des d'on tindrem unes esplèndides vistes de: el Plec dels Llibres, la Castellassa de Can Torres, les urbanitzacions de Sant Feliu del Racó i Castellar del Vallès a l'Est i les urbanitzacions de les Pedritxes i Terrassa a l'Oest. No podem oblidar-nos de les panoràmiques, si el dià és clar, del Montseny i de Montserrat a l'horitzó llunyà.
Per visitar l'avenc de Can Torres, ens haurem de sortir del camí i pujar uns 50 metres per una zona rocosa allargassada i sense vegetació fins a l'avenc.
L'avenc de Can Torres té com a peculiaritat una doble boca. Una de les entrades, és de grans dimensions i facilita la visibilitat i l'accés al seu interior, que segons les ressenyes arriba als 19 metres de profunditat.
La tornada baixant pel sot de la Codoleda fins al Camí dels Monjos, seguint per la Carena d'En Tet fins al Collet del Pujol i visitant el Forn de Calç, és molt agradable, encara que en dies assolejats pot fer-se una mica monòtona.