Fecha de subida 1 de abril de 2017

Fecha de realización marzo 2017

4,6
9,3

cerca de Michelbeke, Flanders (Belgique)

Zondag 12 maart 2017 wandelden we de "Lenteklassieker" van wandelclub Randstappers. De wandeling startte aan zaal De Vierklaver te Michelbeke. We verlaten het Brakelse dorpje met de smalle straatjes langs de Nieuwstraat en stappen naar de Dorrebeekstraat waar een veldwegel linksaf ons in de richting van buurdorp Elst brengt.

Elst staat pas later op het programma, we wandelen eerst via Terwalle en enkele landelijke wegen naar de Kleine Gastenhoek en langs de vijvers aan de Leberg naar Zegelsem. Aan de kerk valt daar een terrasje te doen en ook de wandelclub had in het plaatselijke schooltje een rustpost ingericht.

Langs het Perreveld wandelen we naar het Burreken voor een fraai stukje door dit beboste natuurreservaat. Terug naar het Perreveld en langs een veldwegel tussen de weiden wandelen we naar de Witte Hoeve, waar we linksaf langs de Leierwaarde terugkeren naar Zegelsem.

Weer eventjes uitblazen en dan door de Teirlinckstraat naar de Haaghoek om rechtsaf door het glooiende landschap naar Elst te wandelen. Deze keer doorkruisen we wel het dorpscentrum en komen langs de bezienswaardige Sint-Apoloniakerk.

De Heringstraat brengt ons terug in de natuur richting Michelbeke. We volgen de Poorterij en beklimmen de berm om de boomgaard van Minister van Staat Herman de Croo te doorkruisen naar de Lepelstraat. Enkele honderden meters naar links zijn we dan terug aan zaal De Vierklaver.

Opmerking: De doortocht door de boomgaard van De Croo was allicht alleen tijdens deze organisatie toegestaan. Wie deze wandeling op eigen houtje maakt, kan dus beter de Poorterij verder volgen en de Heksteelstraat rechtsaf volgen naar De Vierklaver.

Dorrebeekstraat

pad naar Groot Kapittel

langs Groot Kapittel

Vanderlinden kapel

O.L.V.. van Lourdes kapel, Elst-Brakel. Wegkapel in 1885 opgericht door de familie Van der Linden van de aanliggende hoeve Smisstraat 4 te Elst, Brakel. Zie inventaris.onroerenderfgoed.be/erfgoedobjecten/74046