Fecha de subida 20 de diciembre de 2016

Fecha de realización diciembre 2016

2,5
5,0

cerca de Ballestar, Valencia (España)

Una nova variant, un xic més llarga, de la proposta de les mines de Ferro, a la Tinença de Benifassà: https://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=15862729

Aquesta variant arriba fins a la Moleta del Terme, a la mateixa carena de la Mola del Ferro, baixa pel barranc del Ferro i ressegueix el Pantà en direcció oest.

Itinerari: Seguim el mateix track de l'esmentada ruta a les Mines de Ferro i abans d'emprendre la baixada pel barranc del Ferro, al coll, seguim recte per la carena, en pujada, per anar a trobar la Moleta del Terme, senyalitzada amb un monolit de pedra. Als nostres peus, al sud, veiem les restes del corral de l'Esquetxe, al sud-oest la Mola de Bel i cap a l'oest la serra de la Creu. Tornem fins al collet per davallar pel barranc de Ferro.
Un cop a la platja fluvial seguim, ara per pista, cap a l'oest, resseguint el pantà fins a la seva capçalera. Arribem a un tancat i per la dreta un sender ens porta fins al Forn del Vidre. Una sèrie d'antics masos que ocupaven aquesta vall i que ara son la seu del Parc. Veiem un antic edifici d'Icona que deixem a la dreta i pugem per pista fins a trobar un ramal a la dreta que porta a un dipòsit d'aigua de pedra i d'on parteix el sender que ens retornarà al punt de partida. A l'esquerra deixem un altre mas enrunat i un plàcid sender ens va conduint, ara planejant, en direcció est, sempre amb el pantà a la nostra dreta.
Passem per un àrea recreativa equipada per a fer pic-nic a la vora de l'embassament. Dalt a l'esquerra tenim la carretera que puja cap a Fredes i la Pobla. Uns metres més enllà, sempre per sender, arrivem fins a l'esplanada de l'aparcament.
Bona travessa!!

fuente

Pouet de les Bassetes

Presa Pantà d'Ulldecona

Mines de Ferro (Pantà d'Ulldecona - Tinença de Benifassà)