Fecha de subida 11 de septiembre de 2017

Fecha de realización septiembre 2017

3,1
6,1

cerca de Colldejou, Catalunya (España)

Circular des de Colldejou, passant per la Cova de la Mola, amb 140 m de recorregut i dues boques -una d'elles penjada en el cingle-, fins el cim de la MOLA DE COLLDEJOU (922m.a.). També ascendirem a La Miranda, la Foradada, la Creu de Llaberia i el Cavall Bernat de Llaberia (Serralada Prelitoral, Serra de Llaberia. Baix Camp- Priorat).

Aquesta preciosa ruta passa majoritàriament per corriols, gairebé sense trams de pista.

La Mola de Colldejou és un dels 100 CIMS de la FEEC (Federació Entitats Excursionista Catalunya). Serra on bufa força el vent... els molins de vent van a tota pastilla! Caloret a l'estiu.

RECORREGUT:
- Municipi de COLLDEJOU, aparcament municipal.
- Ajuntament, dues fonts .
- Pal indicador "La Mola de Colldejou GR 7-3 a La Torre de Fontaubella": tram empedrat molt guapo. Hi ha molts molins de vent a les muntanyes de la dreta.
Esquerra: corriol, deixem GR.
Enllaç pista forestal.
- Punt aigua per incendis i ruscs abelles.
- Drecera de pi i romaní. Camí ample.
- PORTELL DE LA COVA: enllaç GR
- COVA DE LA MOLA: cavitat d'origen càrstic amb 140 metres de recorregut. En direcció NO-SE la cova té una segona boca penjada en el cingle, passada una diàclasi estreta. Cal frontal.
- Mirador (manillar de moto amb placa inscripció),des d'on es veu el mar i una àmplia panoràmica.
- MOLA DE COLLDEJOU (922 m.a.)
- "Castell de la Mola": restes d'edificacions militars de les guerres carlines.
Seguirem les marques blaves per l'ampla i planera carena de la mola. I comencem el descens, enllaçant de nou amb el GR.
- COLL DEL GUIX, hi arriben els cotxes. Pal indicador. "A Colldejou 2.5 pel GR 7 / a la dreta aniríem a Pratdip. Seguirem un corriol no indicat al pal, nomes al rètol de fusta que diu 'Miranda'. Fita i amuuunt! Continuen els senyals blaus.
- Pujada per canal ampla molt dreta i una mica descomposta. Quin pendent tan costerut! Els meus bessons demanen auxili!!
- Grimpem petita canal de pedra fins arribar dalt la cinglera.
- Ens desviem per veure LA FORADADA, pont de roca natural.
- Després reculem cap a LA MIRANDA (920m.a), on hi ha un vèrtex i la "bola blanca" (radar meteorològic Tivissa - Llaberia). Des de La Miranda podem admirar el tossal de la Mola de Colldejou, ben planer en tota la seva extensió.
- Ara anirem carenant, tot passant al costat de la CANAL DEL ROC, que deixem a l'esquerra.
- CREU DE LLABERIA, increïbles panoràmiques! També bufa molt fort el vent aquí.
- PORTELL DE MADROCS o Canal del Bullidor: pal indicador "Cavall Bernat".

- PORTELL DE LA ROCA MITJANERA (pal indicador). Ens desviem fins la immensa mole del Cavall Bernat, que es puja per una canal, on hi ha una corda. Abans d'arribar dalt d'aquesta canal, grimpem a la dreta (grimpada mans). Després trobarem un tram equipat amb cadena de ferro. Una mica més amunt i ja som al cim del
- CAVALL BERNAT DE LLABERIA (842 m.a.), coronat amb una creu de ferro.
- Tornem al Portell de la Roca Mitjanera i agafem la canal de baixada per dins el bosc, amb molt pendent. Corriol de pinassa.
- Enllaç PR C-96.
- Pista, pal indicador.
- FONT DEL BULLIDOR: veurem un dipòsit d'aigua pels helicòpters i al costat un abeurador on raja aigua molt cristal.lina.
Pal indicador "Barranc del Salt de les Soques". Agaves i feixes.
- Creuem la ctra, tornem al corriol, una mica desdibuixat i perdedor.
- El darrer tram és per carretera, passant per un fronton i la piscina de COLLDEJOU.

RUTA TOP TEN!!
Castell
Enllac gr
Coll del Guixpal indcotxe a colldejoj 2.5 pel gr 7. Anem dir pratdip
Boix grèvol (ilex Aquifolium)
Pujar petita canal pedra mans
La Foradada
La Miranda veryex i bola blanca ok
Canal del Roc esq obviar ehh
Creu de sllaberia
Ok portell d Madrocs canal
Portell de rocs mitjanera.pal ind
Canal (corda)
Enllaç PR C-96. Fins aqui corriol pinassa
Pista pal ind font del bullidor