• Foto de Mola del Boix i Teixos de Marturi (01/01/2017)

Fecha de subida 3 de noviembre de 2019

Fecha de realización enero 2017

2,9
5,8

cerca de Mas de Barberans, Catalunya (España)

Des de l'Àrea recreativa de Cova Avellanes hem resseguit el camí assenyalat per pujar a la Mola del Boix. Per fer-ho hem arribat prop de la Font del Bassis de Marturi, on hi ha una bifurcació. Pujant cap a la dreta hem fet cap a l'extrem nord del Marturi des don veiem una magnífica panoràmica d'ambdós costats del Port, veient el coll de Pallers i les antenes molt pròximes, Hem recorregut el sender dels Bancals de Caguito per fer cap als Teixos d'en Marturi, on hem esmorzat. A continuació, seguint el sender hem pujat a la Mola del Boix, el punt més alt del recorregut. En aquest punt, el sender es perd, i només ets pots guiar pel paisatge i la certesa que has d'anar a trobar l'extrem sud-oest de dita Mola. El paisatge és espectacular, amb pocs arbres i boixos que arriben fins als genolls. També hi ha trams de roca pelada on és fàcil trobar cabres salvatges. Es veu una magnífica perspectiva dels barrancs del Montsià. Per baixar de la Mola, ho hem de fer pel Pas de l'Emborronat, on hem tornat a fer cap a la sendera paral·lela a la Mola, per la part interior. Hem resseguit el sender la font de Bassis de Marturi i la Cova Avellanes. Finalment hem acabat el recorregut a l'Àrea recreativa de Cova Avellanes.
Intersección

Font Cova Avellanes

Panoràmica Delta

Intersección

Pas de l'Embarronat (Bifurcació dreta)