• Foto de MONTALT: Font i Salt d'en Sanxo, Coll de la Mina, Montalt, Mafla i Mas del Motarro

Fecha de subida 16 de febrero de 2016

Fecha de realización febrero 2016

3,4
6,8

cerca de Remullá, Catalunya (España)

Per fer aquest recorregut d'avui, nosaltres hem deixat el cotxe passats uns 50 m. del PK 35, a la dreta de la carretera que va de Pratdip a Fatxes, just a l’entrada d’un camí que es troba abans de creuar un petit pont. Una altra opció seria pujar per la pista asfaltada fins al Mas del Motarro, on es pot deixar el cotxe, amb el que el recorregut quedaria en uns 3 Km. menys.
Nosaltres he començat el recorregut pel mateix camí en el que hem aparcat, que puja tot passant pel costat del Mas de Castellnou, que ens queda a la dreta, i que segueix pujant fins arribar, ja planejant, a un encreuament de camins, punt en el que es troba amb el PR-C 91 (també conegut com a “Camí del Notari” ), seguim el PR, arribem a la Font d’en Sanxo i una mica mes endavant per la part alta del Salt del mateix nom (avui sense aigua), passem pel Toll de la Mina, també sec i arribem al Coll de la Mina, on deixem el PR per anar a l’esquerra pel camí que baixa al Barranc de Portadeix (a la dreta veiem el cingle del Salt de Portadeix), i mes endavent a l’esquerra deixem el sender que ens portaria a la part baixa del Salt d’en Sanxo, seguim pel camí i aviat veiem una petita fita a la dreta, que ens senyala el començament d’un sender, que seguim, es el començament d’una bona pujada, amb mes vegetació de la que esperava trobar a la zona, que ens permetrà arribar al cim del Montalt Sud. Un cop a dalt, les vistes que s’hi poden contemplar en totes les direccions, son magnifiques. En gaudim una estona i comencem a baixar, passem per la bonica zona dels Avencs de les Solcides i arribem al Collet del Montalt, anem a la dreta cap a l’Era i el Corral de la Mafla, d’on agafem el camí direcció als Colls de les Anyeres i de la Mafla, on trobem un encreuament, anem a l’esquerra i uns metres mes endavant deixem el camí per agafar un corriol a la dreta (Ull!! no està senyalitzat), que en curta pujada ens duu a la Serra del Coscoll, anem a l’esquerra, tot carenejant fins arribar al parc eòlic del Motarro, en la que tant sols hi ha dos aerogeneradors, baixem per la pista de servei fins arribar al Mas del Motarro, hi donem una volta per les seves restes i seguim cap a la Bassa i Font del Mas, ara pel camí que ja no deixarem fins arribar al mateix encreuament on poc després de començar el recorregut hem trobat el PR-C 91 (Camí del Notari), que ara, anant a la dreta, seguirem de baixada fins arribar a la carretera, on a l’esquerra i molt proper tenim el cotxe.