Fecha de subida 19 de junio de 2017

Fecha de realización junio 2017

2,4
4,8

cerca de Montanejos, Valencia (España)

Montanejos. SL-CV 105 La Bojera i Barranc de La Maimona 18-JUN-17
Montanejos. Alt Millars. Castello
Cartografía: 1:50000 Manzanera 544 (29-21)
Data: 18/06/2017
Tipus de ruta: Circular
Lloc d’inici: Montanejos
Hora d’inici: 8:15 a.m
Duració: 3:07:57 (En Moviment 2:31:21)
Distancia: 9.5 km
Dificultat: Facil
Desnivell acumulat positiu: 511 m (Dates del GPS)
Desnivell acumulat negatiu: 533 m (Dates del GPS)

Impresionant ruta que no ens deixarà indiferents per el seu paisatge i per la visió del Barranc de la Maimona.

La ruta, de caràcter circular, la realitzarem en sentit contrari a les agulles per a deixar el tram més espectacular per al final, el cual es un sender " aeri "que ens proporciona impressionants vistes del barranc de la Maimona.
El recorregut, té el seu inici als afores de Montanejos. A uns pocs metres passant el pont, en direcció a la Pobla d'Arenós, prenem una senda ascendent, situada a l'esquerra. Es tracta del sender local SL-CV 105, "Senda de la Bojera", que es troba degudament senyalitzat. A partir d'aquest punt s'inicia una pujada a través d'una frondosa pineda fins el Colladillo. Durant aquest tram van junts els traçats dels senders "La Bojera", "Els Estrets" i "Morrón de Campos". Durant l'ascensió, ens trobem, a l'esquerra, amb una desviació que ens acosta a la Cova Negra.
Un cop dalt, al Colladillo, hi ha un primer desviament a la dreta, que es correspon amb el sender de "Els Estrets"; i, un poc més endavant, pràcticament al costat de l'anterior, un altre desviament, també a la dreta, que puja a "Morrón de Campos". Nosaltres continuem recte, seguint el traçat del sender la Bojera. A partir de l'Colladillo s'inicia la baixada fins al barranc de la Maimona. Durant el descens gaudim de boniques vistes. Després de travessar el barranc, la senda, discorre en pronunciada pendent i, a mesura que guanya cota, dóna lloc a una pista forestal que connecta amb el sender PR-VT 127, que uneix les poblacions de Los Calpes i Montanejos i un poc més endavant connecta amb el GR-7, que prové des Montan.
A partir d'aquest punt, són coincidents els senders SL-CV 105, PR-VT 127 i GR-7, i s'inicia el tram més bonic del recorregut oferint-nos espectaculars imatges del Barranc de la Maimona, que discorre entre enormes parets verticals. I ja en continua baixada fins Montanejos.