Fecha de subida 30 de enero de 2019

Fecha de realización enero 2019

4,0
8,0

cerca de Montblanc, Catalunya (España)

En mi web, se accede a la traducción automática al castellano, galego y euskera) (In my web, you can access the automatic translation into English and other languages)

(Conca de Barberà) Ruta el 30/01/2019; 16 km; +570 -570; 5,5 hores.Excursió organitzada pel Grup del Dimecres amb el següent itinerari: Montblanc, església Sant Francesc, ermita Sant Joan de la Muntanya, Cova Nialó, Ermita Santíssima Trinitat, Oratori Sant Miquel, Mare de Déu de la Serra. Participants: Dolors del Carme, Rosa Maria, Vinyet, Josep Maria, Joan B, Joan E, Joan P, Josep i Miquel. Tipus de sortida: circular; Dificultat: fàcil.

FA ANYS: Fa quasi 100 anys que Josep Conangla, fill de Montblanc, va formar part de l’Assemblea Constituent del Separatisme català.

Avui ens trobem a Montblanc, la extraordinària vila medieval. Després d’aparcar i fer un cafè comencem a caminar per entrar a la muralla pel Portal de Sant Antoni i seguir pel carrer Major.

Amb un primer petit recinte emmurallat, a mitjans del segle XII, l'expansió de la població va eixamplar l’àmbit habitat de la vila però no va ser fins el regnat de Pere el Cerimoniós (1336-1387) quan es va començar la construcció de l'actual recinte emmurallat.

Deixem els carrers que s’enfilen a la dreta cap a l’església... ...