Fecha de subida 22 de diciembre de 2013

Fecha de realización diciembre 2013

4,6
9,2

cerca de Collbató, Catalunya (España)

Recorregut: Collbató Vell - Ermita de La Salut - Coves del Salnitre - Santa Cova - Camí del viacrucis - Monestir de Montserrat - Camí de Sant Joan - Ermita de Sant Jeroni - Sant Jeroni - Baixada per corriol - Camí dels francesos - Vinya Nova - Collbató.

IBP: 107 hkg
Distància total: 18,5km
Desnivell acumulat: 1200m
Temps emprat en moviment: 4 hores

Trekking circular per bonics paratges de Montserrat amb pujades i baixades per sender, GR y PR intentant obviar els camins més difícils. Una sortida ideal per fer en dies amb visibilitat ja que des de Sant Jeroni les vistes són immillorables.

El Track comença a Collbató i ressegueix el camí que porta l'ermita de la Salut i zona d'esbarjo on comença el desnivell. Primerament pugem fins a les Coves del Salnitre i continuem vorejant la muntanya per la cara sud i est pujant progressivament.

Després de passar la desviació del GR5 continuem pujant fins que el camí es torna més planer prop de l'ermita de la Sant Cova i fem una breu pausa.

Continuem caminant ara per un camí cimentat ample molt conegut pel via crucis i fem uns darrers 150m fins al Monestir de Montserrat. Anem a buscar el camí de drecera on hi han unes fonts i des d'allà per escales anem guanyant alçada per arribar prop del camí de Sant Joan.

Empalmem amb el camí vell de Sant Jeroni i més endavant el nou en millor estat fins arribar a l'ermita de Sant Jeroni on farem un petit break de barreta energètica.

Darrera pujada fins al pic de Sant Jeroni a 1230m on observem la unió de 4 comarques i unes vistes panoràmiques acollonants! És un punt molt elevat dins el panorama pel que un cartell ens mostra les muntanyes més importants que tenim al voltant nostre. S'observa des de la Mola, el Montseny o el Garraf fins a punts tan allunyats com Prades o pics del Pirineu.

La baixada l'efectuem per un camí estret però no gaire complicat. Un sender amb vegetació i amb punts allunyats de qualsevol cosa. Ens trobem un grup d'isards endinsant-nos per terres de ningú on el silenci predomina per damunt de qualsevol cosa. Potser un dels punts més encisadors de la sortida on ens n'adonem que ha valgut la pena venir.

El camí als 400m sobre el nivell del mar es transforma en el camí dels francesos que ens durà fins a la Vinya Nova i només quedarà arribar a Collbató a través d'una urbanització per a retornar al punt inicial.
Camí de pujada per escales i sender marcat
Pausa durant la baixada amb vistes de postal