Dificultad técnica   Fácil

Fecha de realización abril 2013

1,4
2,7

cerca de Pitões das Júnias, Vila Real (Portugal)

Nos cimos da Serra do Gêres atópase, por riba dos 1000 m, a montesía aldea de Pitões das Júnias; pola súa contorna transcorre o noso trilho.
Sendo circular, podémolo comezar ao carón do cemiterio, as portas da aldea. Seguindo un camino carreteiro acadamos una vella calzada medieval que leva ao abandonado mosteiro de Santa María das Júnias, auténtica alfaia románica declarada Monumento Nacional.
Proseguimos por fóra do peche do recinto, pola súa dereita, para conectar cunha levada para o regadío, e por una pasarela de madeira baixamos ata o miradoiro da abraiante fervenza da ribeira do Campesinho, imponse una dilatada pausa para o disfrute do espectáculo.
Retomamos o camino que enfila para Pitões das Júnias e a nosa vista pérdese entre os cumios montañosos con caprichosas formas. Xa albiscamos Pitões, harmonioso, coas súas casas de pedra ao abeiro das abas rocosas.
Antes de rematar, mergullámonos polo rueiro para ver a capela de San Rosendo e o forno comunitario.

• Foto de Camiño carreteiro
Camiño que vai do cemiterio ata o mosteiro.
  • Foto de Cemiterio Pitões
Cemiterio de Pitões das Júnias, punto de comezo do percorrido.
  • Foto de Chanzoz
Chanzos de madeira para chegar ata o miradoiro da fervenza de Pitões.
  • Foto de Fonte
Fonte no centro de Pitões das Júnias.
  • Foto de Igreja S Rosendo
Capela no centro de Pitões das Júnias.
  • Foto de Levada
Levada de auga que ven dende os arredores do mosteiro de Santa María.
  • Foto de Miradoiro
Miradoiro da fervenza de Pitões das Júnias.
  • Foto de Muiño
Muíño ao carón do mosteiro de Santa María de Pitões das Júnias.
  • Foto de Mosteiro
Mosteiro románico de Santa María de Pitões das Júnias, declarado Monumento Nacional.
  • Foto de Pasarela
Pasarela de madeira de acceso ao miradoiro da fervenza de Pitões.
  • Foto de Pitões das Júnias
Aldea situada no corazón da serra do Gêres, do concello de Montalegre.
  • Foto de Ribeira do Campesinho
Pequeno río que pasa polo mosteiro de Santa María de Pitões das Júnias.

• Foto de Cesáreo Alonso

Cesáreo Alonso 03-may-2013

Me gusta la ruta y me la he bajado. Soy de la zona (española, claro) y pienso hacerla en cuanto esté por ahí. Veo que la hiciste en 3 horas para 5 kms. y entiendo que habrás parado. Un saludo

• Foto de jesussimon

jesussimon 03-may-2013

Hola, Cesáreo: en breve meteré una pequeña descripción.
    Verás el antiguo monasterio románico de Santa María que es Monumento Nacional y también una espectacular cascada. Totalmente recomendable.
    La duración calculada es de 1,5 horas (si no te paras haciendo cientos de fotos, claro).
    Saludos de Suso.

• nocamiño 27-abr-2014

Interesantes:
    - Visita ó mosteiro
    - Fervenza

• Foto de jesussimon

jesussimon 27-abr-2014

Grazas polo comentario, "nocamiño".
    Saúdos de Suso.

• psergio57 23-may-2017

Trilho bastante fácil e bonito , com paisagens espectaculares, peca apenas na sinalização às vezes pouco visível, principalmente junto ao mosteiro onde só por sorte e quando já nos preparavamos para voltar para trás demos com o sinal