Descarga

Fecha de realización

junio 2016

Envía a tu GPS

Descarga rutas de Wikiloc directamente a tu Garmin, Apple Watch o Suunto.

Pásate a Wikiloc Premium Pásate a Premium para eliminar los anuncios
Envía a tu GPS Envía a tu GPS
Comparte

cerca de Alcover, Catalunya (España)

Avui hem fet una ruta per arribar al Niu de l'Àliga, on hem arribat des de Alcover seguint les indicacions de l'ermita del Remei.
Arribem a l'ermita i veiem que en tota l'àrea hi ha la indicació de Prohibit Aparcar (menys Residents i Autoritzats), així és que a la força hem hagut d'anar a deixar el cotxe en l'aparcament que hi ha en els Molins de Tarrès, la zona de Mas de Forès, que per cert con era un dimecres solament hi havien tres cotxes i ningú per cobrar els dos euros que cobren.
Comencem la ruta seguint les indicacions cap al Niu de l'Àliga, al arribar al primer encreuament agafem el camí de la dreta que ens porta per la muntanya i passem per dos ponts de fusta i unes restes de Masies abandonades.
Una vegada arribem als Molins Nous (Central Hidroelèctrica) baixem per un corriol que hi ha darrere d'un arc, que ens portarà al riu Glorieta i al Salt i Gorg anomenat "Niu de l'Àliga", després de veure i escoltar el salt d'aigua desfem el camí fins als Molins Nous i agafem el camí de tornada pel camí que va pel costat del riu, és a dir el camí de la dreta, així és que travessem el riu per unes pedres sense problema, passem pel Mas d'en Mario i una tanca amb un retol en el que posa que si ve es Propietat Privat, es pot passar, una mica més endavant trobem un petit gorg i després de passar el riu pel camí de pedra agafem un sender que passa per davant del Mas de Forès i que ens porta fins a l'aparcament del Molí de Torres, lloc on havíem deixat el cotxe.
Els Molins de Tarrès es un conjunt de tres edificis, amb les característiques pròpies dels molins paperers, planta rectangular, coberta de teula i nombroses finestres horitzontalment al pisos alts de les quatre façanes, amb la funció de ventilació per a l'assecat del paper.
Ruta senzilla que es pot allargar des de el Niu de l'Àliga fins les Fonts del Glorieta.

Inici (Aparcament)

• Foto de Inici (Aparcament)

Desvio Dreta

Molí de Tarrès

• Foto de Molí de Tarrès

Fi (Aparcament)

• Foto de Fi (Aparcament)