Fecha de subida 6 de febrero de 2013

6,5

cerca de Reus, Catalunya (España)

Reus - Castellvell del Camp - Urbanització de Castellmoster - Urbanització El Picarany - El Mas de Borbó - El Coll de la Batalla - La Mussara - Els Motllats - Capafonts - Prades.

Ruta una mica llarga però força bonica ja que passarem d'estar vora de la costa a estar a Prades amb el seu microclima atlàntic.

La ruta esta tota l'estona senyalitzada amb ratlles vermelles i blanques corresponents al GR 172.

Començarem pujant fins al poble de Castellvell per pista o vora la carretera de Reus-Castellvell. Un cop al poble anirem direcció a l'ermita de Santa Anna, girarem a la dreta vers el cementiri de la població i abans d'arribar-hi trencarem a la esquerra per un barranc per anar a trobar la urbanització del Picarany tot pujant. De dalt de tot d'aquesta urbanització seguirem per una pista de terra bastant planera i sense gairebé desnivell fins al Mas de Borbó i més tard fins el Coll de la Batalla. El desnivell o pujada més forta començarà a partir d'aquest punt i ens durà tot creuant la carretera que puja de Vilaplana al poble abandonat de la Mussara i al refugi del mateix nom. En aquest refugi s'hi pot pasar la nit trucant previament o gaudir d'un entrepa o un refresc. Des del refugi de la Mussara continuarem el nostre camí per GR fins arrivar vora la urbanització abandonada dels Motllats que ens quedarà a la nostra dreta. Ja a partir d'aquest punt continuarem en pla durant força estona per passar més tard al costat de Capafons des d'on podrem gaudir d'una magnifica vista aerea del poble ja que el veurem enclotat just a la nostra dreta. L'última etapa del camí ens durà fins a Prades que es coneguda com la vila vermella per les nombroses construccións fetes amb pedra d'aquest color.

El temps aproximat d'aquesta escursió es d'unes 6 o 7 hores de marxa. Si es estiu haurem de portar abundant aigua per hidratar-nos força durant la pujada.