Tiempo en movimiento  4 horas 58 minutos

Fecha de realización julio 2019

3,3
6,7

cerca de Mutterbergalm, Tyrol (Austria)

◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎
MUTTERBERGERALM - DRESDNER HÜTTE - MUTTERBERGERSEE
Tresc per camins d'aigües braves
Vall Stubai, Tirol, Àustria (Dimarts, 23 juliol 2019)

La Vall de Stubai, d'uns 35 km de llarg, es troba a uns 20 km al sud-oest d'Innsbruck (Tirol, Àustria). És un paradís per als trescadors. Les rutes de tresc són variades, de fàcil accés i de relativament bon fer. Tota la Vall està comunicada per un bon sistema de transport (bus) i els telecadires ajuden a estalviar desnivells; sigui de pujada sigui de baixada. Les baixades pronunciades són trenca genolls; per aquesta raó, preferesc fer la baixada final en telecadira (si ha de ser el cas).

Aquesta ruta circular es pot iniciar a la penúltima parada de bus de la Vall de Stubai: Mutterbergalm. Només ofereix un petit inconvenient; després del Refugi Dresdner hi ha un petit tram que s'ha de fer per pista amb fort pendent i un xic incòmode. Llevat d'això, la ruta no presenta cap dificultat tècnica. Molt ben senyalitzada. Tanmateix, també m'agrada portar un mapa en format paper. El Wanderkarte (mapa turístic de tota la vall, 1:30.000) que et poden proporcionar a l'allotjament és suficient i tot està força ben indicat.

▶️ Trobaràs més detalls d'aquest singular i exigent tresc (relat genèric de la zona, llocs d'interès, mapa, bibliografia, webgrafia, imatges, etc.) al blog esporqueret.

DADES ------------------------------ DATOS ------------------------------ DATA
▶️ Aproximació

Si estàs allotjat en qualsevol punt de la Vall de Stubai, caldrà arribar i baixar a l'última parada de bus (Gletscher aparcament) o a la penúltima (Mutterbergalm). Tot molt ben senyalitzat. Personalment, aconsellaria baixar a l'última parada i, de tornada, baixar pel sender directament a la penúltima (Mutterbergalm). El bus no recull gent a l'última parada; Mutterbergalm és la primera parada de bus de tornada.
◼︎ Si estàs allotjat en un dels establiments adherits al consorci de la vall tindràs una targeta nominal de bus/telecabina per fer quants viatges vulguis amunt i avall durant la teva estada (inclús fins a Innsbruck); amb una excepció per a l'ús del telecabina: només un viatge de pujada i baixada per lloc i dia.

▶️ Avituallament
Si un va amb lo posat, amb aigua, però sense queviures, l'avituallament en ruta no hauria de ser problema. En pràcticament qualsevol ruta que es vulgui fer hi ha "alms" o "hüttes" en distàncies raonables. Ja siguin petits bars-restaurants (alms) o refugis (hüttes), tots ofereixen tota mena d'avituallament típic de la regió.

▶️ Senyalització de la ruta
Extraordinàriament ben senyalitzat tot. (Vegeu més detalls al blog esporqueret).
▶️ Llocs d'interès
Indubtablement, cal una aturada al Dresdner Hütte; després del primer tram de pujada forta. Els refugis dels Alps són en general extraordinaris i estan dotats de tota mena de serveis; el Dresdner no és una excepció. Inclou un punt d'aigua exterior on emplenar les cantimplores. També, al final de la jornada i mentre s'espera la sortida del bus, l'aturada al Mutterberg Alm és obligada.

TRAM A TRAM --------- TRAMO A TRAMO --------- STRETCH BY STRETCH
▶️TRAM 1
Aparcament (Stubaier Gletscher) - Dresdner Hütte

Arribats en bus a la darrera parada només cal anar a trobar el sender de pujada senyalitzat (Hi ha pista de pujada a mà esquerra, però el sender és més llaminer). L'ascensió es fa per sender molt ben arreglat al principi; després es converteix en corriol, sempre evident i profusament senyalitzat. Aturar-se i posar la mirada enrere sovint és obligat; les vistes sobre la vall són meravelloses. Cap dificultat tècnica. Aturada obligada al refugi Dresdner.

▶️TRAM 2
Dresdner Hütte - Mutterberger See

Des del refugi es continua per l'esquerra del punt d'aigua (una escultura de fusta feta amb bon gust) i seguint els senyals en direcció al llac Mutterberger See. Passarem pel costat del petit llac Egesen. Després un curt descens trobarem el senyal de desviament a mà dreta; ai las, ara per un tram de pista, en direcció a Mutterberger See. El salven les panoràmiques que tindrem als ulls. En el lloc indicat sortirem de pista (a mà esquerra) i per sender continuem en direcció al llac. No hi ha problema rellevant; un tram que es fa un xic llarg, ja que és de pujada. La zona del Mutterberger és per admirar.

▶️TRAM 3
Mutterberger See - Mutterberg Alm (Bus)

Si la zona del llac és espectacular, no ho serà menys el descens. Circs de recollides d'aigua amb congestes de neu i rierols que fan via vall avall. Amb una mica de sort ens trobarem per un remat amb el pastor. El corriol de baixada esdevé, a estones, viarany; tanmateix, en cap moment dubtarem del camí de baixada. Es recomana no fer cas a la ruta d'esporqueret (curt tram final per pista), sinó seguir sempre pel viarany i baixar directament al Mutterberg Alm pel boscatge. Allí es troba la primera parada del bus de tornada i també la possibilitat de sadollar la gana i/o apaivagar la set del trescador al Mutterberg Alm.