Fecha de subida 26 de mayo de 2018

Fecha de realización mayo 2018

1,0
2,0

cerca de Nikiá, South Aegean (Greece)

(En mi web, se accede a la traducción automática al castellano, galego y euskera) (In my web, you can access the automatic translation into English and other languages)

(Dodecanès) Ruta el mes de maig de 2018; 4 km; +100 -100; 3,5 hores. Ruta amb el següent itinerari: Volta per l’interior del cràter de l’illa de Nisiros. Participants: 6. Tipus de sortida: circular; Dificultat: fàcil.

FA ANYS: Es situa al segle VI aC l’inici dels conceptes de democràcies a la ciutat estat d’Atenes.

Hem deixat Simi per navegar cap a Nisiros. Naveguem pel mar Egeu; és un braç de mar de la Mediterrània, situat entre la península grega i l’Anatòlia; aquesta coneguda també com Àsia Menor que forma part de Turquia. Està connectada amb la mar de Màrmara i amb la mar Negra a través dels estrets dels Dardanels i el Bòsfor.

Ens passem el timó de tant en tant. Així com la part de mar Egeu que es troba situada entre les Cíclades i el Peloponès s'anomena mar de Mirtos; la part més meridional, situada entre les Cíclades, el Dodecanès i la costa nord de Creta és l'anomenada mar de Creta.

Aquest mar va ser l’origen de dues antigues civilitzacions: la minoica a Creta i la micènica al Peloponès. Més endavant, s’hi van desenvolupar les ciutats estat d'Atenes i Esparta, entre d'altres, que constituirien la civilització hel•lènica. Més tard, fou habitada pels perses, romans, l'Imperi bizantí, els venecians, els turcs seljúcides i l'Imperi otomà.

En un dia sense vent no queda més remei que anar a motor. L'Egeu va ser el lloc de naixement de les primitives democràcies i va ser el punt de... ...