Fecha de subida 23 de junio de 2016

Fecha de realización junio 2016

3,9
7,8

cerca de Organyà, Catalunya (España)

La nostra intenció es partint de Organyà anar a la muntanya de Santa Fe pel pas del Fangueret i el grau de Santa Fe ,tornan a Organyà pel Coll Marí però hem triat un dia de intensa calor que ens ha fet adoptar un altre solució per fer la sortida molt mes refrescant i bastant entretinguda .
Hem sortit de Organyà del parquing que hi ha al costat de la carretera davant de la Colegiata i sortint del poble agafem el camí que mena al riuet de Fontanals , una colla de joves ens acompanyen , inequívocament es dirigeixen al riu per fer uns banys . Passem les plaques solars de Vilansants i continuant el camí a la dreta no tardem a trovar el riu que seguirem per la seva dreta, Una mica mes amunt trobem un mirador natural que ens fa posar dentetes en veure un parell de salts d'aigua amb les gorgues on segurament han anat la colla de joves. Seguim remuntant riu amunt per camí marcat amb fites per la zona de les solanes del Cap de Terme . Crestejan arribem a la carretera on un salt d'aigua de tosca i una bassa ens donen la benvinguda i que aprofitem per refrescar-nos.
Seguim la carretera cap al'esquerra i uns metres mes amunt trobem un camí per sota de la carretera que paral.lel ens anirà acostant a la font Bordonera , origen del salt d'aigua que havíem trobat abans. Just abans d'arribar a la zona de picnic que esta al costat de la Font trobem un petit mirador sobre el clot del Fangueret que en aquesta ocasió porta aigua provinent de la mateixa Font .
Arribats a la Font ens adonem del lloc , impensable que trovariem un brollador d'aigua com aquest en aquest lloc .Aquesta àrea d'esbarjo està situada en un lloc estratègic i es molt acollidora. Seguirem al camí pujant per la carretera de nou y mes amunt en un revolt el camí s'aparta de la carretera cap a l'esquerra però per pujar decididament per una for pendent que ens fa evitar varies curves. Travesem de nou la carretera i el camí continua pujant però al poc i quan ja divisem La casa Fenollet i la ermita de Sant Miquel decidim tornar enrere per anar a donar-nos un refrescant bany.Fa una solana insuportable. Tornem per on hem vingut i quan hauríem de girar per tornar a anar a la tosca, baixem pel dret en busca de la llera del riu . La orientació es fàcil però la baixada es brusca. En arribar a un camp segat ja ens arriba el soroll de la canalla que s'está banyant als salts que abans havíem vist , però sortirem a la part de dalt on no trobem ningú i continuarem riu amunt fins trovar un magnific toll i salt on passarem la resta de la jornada fins tornar de nou a Organyà.
bona caminada i bon bany