Fecha de subida 6 de agosto de 2017

Fecha de realización agosto 2017

1,4
2,8

cerca de Pals, Catalunya (España)

La sortida d'avui l'hem realitzat pel Quermany Petit a Pals, m'acompanyava Paco Ridao, la ruta la vaig fer passar per diverses pedreres, es creu que iberes, i les mines d'argila blanca. Deixem el cotxe a Can Pares 2, prenem una senda a l'esquerra amb suau ascens, arribant a la primera pedrera, creuant una riera seca ara a la dreta arribem a la pedrera 2 on veiem buits de rodes de molí i una roda per extreure. Al cim del Quermany Petit 114 mts, s'arriba per un corriol i des d'ahi vam baixar al camí per lliure, per visitar dues pedreres mes. Són unes zones rocoses on es veuen clars indicis del treball efectuat pels homes d'aquelles èpoques. Seguint el camí a pocs metres a la dreta surt un corriol que ens va pujant cap als vessants del Quermany Gros, allà vam visitar una protuberància rocosa on hi ha una coveta a la qual criden Tafani i una cabana derruïda, ara prenem direcció sud per diversos camins, amb bifurcacions, sempre anirem el més rectes possibles, al final gira a l'esquerra ia pocs metres ja podrem veure la primera entrada a les mines d'argila blanca, cal pujar uns metres pel camí-senda per veure unes cinc boques més, la ultima és la de Bernat tancada amb reixes i condicionada per visitar-la. La tornada la fem pels camins que per darrere del càmping Mas Patotxas ens deixen al punt de partida.

La salida de hoy la hemos realizado por el Quermany Petit en Pals , me acompañaba Paco Ridao , la ruta la hice pasar por varias canteras , se cree que Iberas , y las minas de arcilla blanca . Dejamos el coche en Can Padrès 2 , tomamos una senda a la izquierda con suave ascenso , llegando a la primera cantera , cruzando una riera seca ahora a la derecha llegamos a la cantera 2 donde vemos huecos de ruedas de molino y una rueda por extraer . A la cima del Quermany Petit 114 mts , se llega por una senda y desde ahi bajamos al camino por libre , para visitar dos canteras mas . Son unas zonas rocosas donde se ven claros indicios del trabajo efectuado por los hombres de aquellas epocas . Siguiendo el camino a pocos metros a la derecha sale una senda que nos va subiendo hacia las laderas del Quermany Gros , allí visitamos una protuberancia rocosa donde hay una covacha a la que llaman Tafani y una cabaña derruida , ahora tomamos dirección sur por varios caminos , con cruces , siempre iremos lo mas rectos posibles ,al final gira a la izquierda y a pocos metros ya podremos ver la primera entrada a las minas de arcilla blanca , hay que subir unos metros por el camino-senda para ver unas cinco bocas mas , la ultima es la de Bernat cerrada con rejas y acondicionada para visitarla. La vuelta la hacemos por los caminos que por detrás del camping Mas Patotxas nos dejan en el punto de partida .