Fecha de subida 1 de mayo de 2015

Fecha de realización abril 2015

4,0
8,0

cerca de Mas dels Gayatos, Valencia (España)

Des de la paret del pantà del Sitjar, ruta circular que puja al vèrtex geodèsic de les Pedrisses (o la Pedrissa) i al de la Talaia.
La ruta segueix la carretera del pantà i després es desvia pel camí de la Llidona fins a un collet. Des d'ací continuant un vell assegador que munta per dalt la Serra de la Pedrissa puja al vèrtex i torna al coll. Esta part és un poc complicada doncs cal ficar les mans per salvar algun ressalt (o fer la volta buscant un pas millor).
Des del coll es baixa pel vell camí de carro de la Llidona fins a Sant Gil i segueix el camí asfaltat d'accés a la presa del canal cota 100 per on es travessa el riu de Millars.
Per l'altra banda es puja cap al Colmenar sense senda però bé, i baixa cap al Regall de l'Abellar. Ací hi ha dos opcions per seguir, per l'esquerra és tot pista i passa per la vora de la planta de reciclatge, el track segueix l'altra fins a la central hidroelèctrica del Colmenar i té un punt difícil per a pujar des de la central fins a on estaven les antigues cases dels treballadors.
Des del Colmenar a la Talaia segueix camins i sendes molt xafades pels cavalls i retorna pels cims passant per les Casetes del Sitjar.
Més informació a l'enllaç.

Per l'esquerra itinerari d'accés al vèrtex la Pedrissa per dalt la serra. La pista de la dreta ix al mateix lloc que la senda però fa molta més volta.
El vèrtex original estava on ara hi ha la pedrera.
Cal pujar per l'esquerra de la central per un reguer que fa de desaigüe.
recte recurta la ruta sense passar per la talaia
senda recte a la bassa de farons, dreta a la carretera del pantano pel mas de pere
esquerra a la carretera del pantà, dreta a la central del colmenar
esquerra també va sempre pista dreta