Fecha de subida 3 de junio de 2014

Fecha de realización junio 2014

2,9
5,8

cerca de Santa Coloma de Farners, Catalunya (España)

Aquesta ruta és similar a una que havia fet anteriorment, ara amb petites variacions. Aquesta vegada l’he fet acompanyat d’en Pau del C.E. Farners.
Iniciem aquesta ruta circular deixant el cotxe a l’aparcament del Parc de Sant Salvador de Santa Coloma de Farners. Després de passar el pont seguim el passeig a mà dreta, al costat de la riera de Santa Coloma, al final del passeig es troba la font Picant. Deixem enrere la font comença un caminet que seguim passant pel costat d’uns vivers, fins a arribar a una carretera asfaltada, al davant mateix, a la riera hi ha la gorga d’en Vilà.
Seguim durant un quilòmetre aquesta carretera fins a trobar una pista, a mà esquerra que assenyala la ruta de les deu ermites amb marques blanques. Continuem la pista, passem a prop d’un castanyer centenari i continuem fins a trobar unes marques vermelles que ens fan trencar a mà dreta i arribem al balcó de Penjacans que ens permet contemplar molt belles vistes. En aquest punt prenem un corriol, seguint les marques vermelles, que baixa fins a baix la riera, on ens trobem el primer gorg, anem pujant la riera amunt seguint les marques de color verd pistatxo, per caminets i pel mig de la riera trobant diferents gorgs, fins arribar a l’últim que és el gorg del Diable, el més espectacular.
Aquí ens enfilem seguint les marques de color pistatxo, tornant a la riera, més amunt del salt del Diable, seguint la riera arribem al gorg de Dalt. Reculem una mica i pugem pel costat dret de la riera, seguim la pista, i trencant a mà esquerra arribem al collet situat entre el turó del Vent, al N, i el castell, al S.
Visitem el castell ja que les portes estan obertes i admirem la magnifica restauració que s’hi han fet. Baixant i tornant al collet hi fem una curta i fàcil grimpada per coronar el cim del turó del Vent (441 m) per gaudir de la visió de la fortificació i de l’Ermita.
Reculem cap el collet i baixem a l’Ermita de la Mare de Déu de Farners, part de la qual conserva la construcció original romànica del s. XII i des d'on es pot contemplar perfectament el castell.
Prosseguim per un camí, al començament poc definit, (senyals de color vermell als arbres i les pedres). Hi ha un punt del camí on s’ha de trencar a la dreta seguint les marques de color pistatxo. Seguim un corriol que va baixant que ens portarà al pas o la cova de l’Os, abans d’arribar-hi, hi ha un pas difícil que sort que hi ha unes cordes per poder baixar.
El Pas o Cova de l’Os és una torrentera bastant espectacular amb unes parets de penyes a cada costat de força alçada. Anem baixant cap el camí, passem per la bassa de Can Camps, seguim fins el camí on hem començat deixant enrere la font picant i el passeig i arribem al punt d’inici.
Cal tenir present que si ha plogut molt és millor ajornar la sortida doncs la riera i les torrenteres per on es passa poden anar molt plenes i el terreny moll i relliscós.
Salut i bona caminada!
1r Gorg de Penjacans
2n Gorg de Penjacans
Aparcament
Balcó de Penjacans
Bassa d'En Camps
Castell de Farners restaurat recentment.
trencant a la dreta
Turó del Vent

• Foto de Supergalle

Supergalle 26-abr-2015

Bonita ruta aunque un tanto difícil para hacer sin gps. Gracias por colgar rutas tan bonitas, bien especificadas y precisas, ha sido un placer seguir vuestros pasos, gracias de nuevo

JEP BOIX 26-abr-2015

Estic encantat de haver sigut d’ajuda! Salut.

• Foto de carles guich

carles guich 09-may-2015

Ruta muy chula,desde el gorg del diable el sendero de las marcas amarillas ,bastante empinado, esta suelto de tierra y las piedras donde te coges bastante sueltas, un poco mas abajo antes de llegar al gorg subiendo a la derecha hay un camino de marcas rojas que puedes ir a la parte de arriba sin pasar por ese trozo, por si alguien no ve claro subir por ahi, la zona muy bonita. gracias Jep

JEP BOIX 09-may-2015

Gràcies pels teus comentaris i aclariments i també per la teva valoració.
    Aquesta ruta que vaig fer anteriorment http://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=3856247 vaig passar per on tu dius.

• Foto de carles guich

carles guich 10-may-2015

Si es aquest el cami que deia,vaig fer tots dos perque vaig haber de recular a buscar un basto que me havia caigut al gorg del diable. Gracies

• munt 26-sep-2016

La ruta és espectacular, molt variada i més ben dissenyada impossibe.
    Sense gps difícil de seguir.
    La ressenya està molt bé, però és concissa. S'ha de dur, també, per anar bé.
    Moltes gràcies per fer-nos descobrir uns racons tan guapos!!!

JEP BOIX 27-sep-2016

Gràcies munt, pels teus comentaris i també per la teva valoració. M'alegro que t'ho hagis passat bé. Salut

• Foto de Angelina Costa

Angelina Costa 11-mar-2017

Hola Jep Boix, Acabem d'arribar de fer aquesta ruta. No esperava trobar llocs tan bonics en aquest indret. Molt be les explicacions, Gràcies per compartir-la. És la segona vegada que faig una ruta amb GPS, per caminar i m'agrada molt ja que puc anar llocs que tan sols amb el mapa no em atreviria.
    Salut i bones caminades.

JEP BOIX 11-mar-2017

Celebro A. costa, que t'hagi agradat tant! Realment tenim un entorn privilegiat i cal aprofitar-lo.

• Foto de Aldarion

Aldarion 27-may-2017

Altre cop una molt bona ruta Jep, llàstima que hi hagi tanta pista a la primera part, abans d'arribar al Sot de Penjacans.
    Sal.lutacions.

JEP BOIX 28-may-2017

Gràcies Aldarion, pels teus comentaris i també per la teva valoració. Salut.

• Foto de Gil Costa Sabench

Gil Costa Sabench 04-jun-2017

JEP dimecres varem fer aquesta ruta
    La varem fer al reves pujant pel PAS DEL OS
    Cuand en BOSCH DE VILANNA va veura las cordes me volia pegar
    Una ruta molt molt maca com totas las tevas
    El GORG DEL DIABLE fantastic
    En nom dels TOCDEPITUS gracias per penjar aquestas rutas
    Dinar a LA GRESA DE VILOVI

JEP BOIX 05-jun-2017

Gràcies Gil, pels comentaris, en Bosch de Vilanna ja saps que l'has de cuidar una miqueta, que no està per segons què. Salut!

• Foto de Alfons Tauler

Alfons Tauler 07-ago-2018

Hola. El passat dijous varem fer aquesta ruta. Amb molta calor, sort d'alguns trams amb ombra i la riera per refrescar els peus a la tornada.
    Una mica complicat pels que ja superem -de llarg- els seixanta. Al gorg del Diable vam seguir uns senyals i vam anar a parar al camí de sobre. Segurament encara ens ho varem complicar més, però un cop al camí no vam pas recular per veure el gorg de Dalt, i vam continuar cap al castell.

JEP BOIX 07-ago-2018

M'alegro Alfons que t'ho hagis passat bé. Gràcies pels teus comentaris i també per la teva valoració. Salut