4,1
8,2

cerca de Beseit / Beceite, Aragón (España)

Volta per la zona del Parrissal que permet recorre'l en la seva totalitat.
Sortirem de Beseit per pista asfaltada fins l'aparcament i d'allà seguirem el curs del riu, per les passarel·les, fins arribar a un tram que no podrem passar (excepte si hi ha molt poca aigua o passem nedant). Una mica abans d'aquest punt trobareu a l'esquerra una desviació que ens portarà al Pas del Romeret.
Tot el camí està amb les marques blaves de 'l'Estels del Sud'. No té massa dificultat excepte per un curt tram amb cadenes.
Altre cop al riu el seguirem amunt fins arribar prop de la pista que va del Caro a Fredes, prop de la Font del Teix, on agafarem una sendera a l'esquerra que ens remuntarà tot el Torrent de l'Espasa fins al Clot d'En Maçana. d'allà creuarem el GR8 i ja seguirem el PR-TE 153 que passa per les Moletes d'Arany i el Coll de la Balanguera abans de baixar decididament cap al riu i l'aparcament.

Coll Balanguera

TP - 08/12/2010 17:49:58

• Foto de EliziR

EliziR 29-dic-2012

Una ruta espectacular, feia temps que volia venir per aquí i aquesta ruta va molt bé. Tot i ser desembre i que feia dies que no plovia baixava força aigua però no prouta com per haver de mullar-se els peus.

Gràcies per la ruta!

panxito 30-dic-2012

Moltes gràcies pel comentari i sobretot si el track us ha servit.

Per cert, n'he fet algun dels teus tot cercant GC.

• Foto de Ebastop

Ebastop 31-mar-2013

La ruta és molt xula! No l'hem pogut fer tota perquè en el pas del Romeret, on hi ha les grapes i cadenes hi havia un tram d'uns 10m d'alçada amb grapes i anavem amb un gos que no va poder baixar. Vam acabar tornant endarrera.

En un segon dia, vam seguir el PR-TE 153 que puja a les Moletes d'Arany, que és per on hauriem hagut de baixar. Ens ha encantat aquests corriols!

Merci pel track, panxito!!!

panxito 01-abr-2013

Un plaer que us hagi fet servei

• Foto de Firebike4

Firebike4 28-may-2013

Hem fet la ruta aquest diumenge. Espectacular. Molt complerta. Gràcies per compartir-la.

panxito 28-may-2013

Moltes gràcies pel comentari.

• Foto de celiarutes13

celiarutes13 13-jun-2013

Hola, vui fer-la x st joan, es necessita arnes i cordes en algun tram? Gracies

panxito 13-jun-2013

Hola Cèlia, nosaltres no vam fer servir res de material, però tot dependrà del nivell que tingueu, si esteu acostumats a fer passos d'aquests, si algú té vertígen... en tot cas una cordeta i un arnés us pot anar bé.
    Per Sant Joan i si el nivell d'aigua (i la temperatura) ho permet podria ser interessant estalviar-se el Pas del Romeret i anar directament per dins del congost

• alexhaix 05-dic-2013

El farem demà, espero que no faci massa fred. Ja compto que serà impossible estalviar-se el Pas del Romeret, suposo que hi haurà bastanta aigua. A la tornada us ho explico :D

• alexhaix 10-ene-2014

La vam fer a principis de desembre. El tram pel parrissal no presenta cap dificultat, les dificultats comencen amb el pas del romeret. Ens va costar una mica trobar el camí (sort del GPS) i no ens esperàvem el tram de descens tipus via ferrada, jo no vaig tenir cap problema però la meva companya les va passar putes. Així que en alguns casos fóra aconsellable anar amb arnesos i equip de via ferrada. No és imprescindible ni molt menys, però és aconsellable per a persones amb poca preparació o experiència. Una altra dificultat va ser trobar el camí un cop deixes la llera del riu, a estones els corriols despareixen. De nou sort del GPS. També cal dir que els senyals blaus de la ruta dels estels només s'han de seguir fins una estona després de tornar al riu després del pas del romeret. Malgrat aquests petits inconvenients, la ruta és absolutament espectacular i del tot aconsellable. Si la feu a l'hivern sortiu d'horeta, a nosaltres ens va anar justet que no ens quedem sense llum, vam arribar a l'aparcament que ja era fosc, cap a les 6 de la tarda (havíem començat a caminar cap a les 10).

• munt 17-abr-2014

L'hem feta ara a mig abril. Fantàstica!
    Quan es puja des del riu per fer el pas del romeret s'ha d'anar molt amb compte de no perdre els estels blaus (o estar molt al tanto del gps), perquè es va pujant al costat d'una paret i en un cert moment es passa a l'altra banda, a la dreta de la paret; nosaltres primer no ho vam veure i llavors sí que vas venut perquè la paret és insalvable, sembla que hi hagi caminet però ja no va cap a on toca.
    Respecte a les equipacions en els trams verticals, les més difícils són les de l'últim tram de baixada quan ja ets a prop del riu, novament. Hi ha una paret que té un petit ressalt, cosa que fa que t'hagis de despenjar una mica amb la cadena per poder arribar a la grapa de més avall del ressalt. És el pas més "complicat". Nosaltres ho vam fer amb gent no gaire aficionada a enfilar-se i tal i tothom ho va poder superar sense gaires ensurts, però té el seu què, com molt bé expliqueu. El tram de riu que es fa a continuació ja és una mica més complicat, també. Resulta una excursió força llarga però que val molt la pena.
    Moltes gràcies pel track!

• munt 17-abr-2014

Volta imprescindible pel valor paisatgístic altíssim.
    Té un certi nivell d'exigència per les equipacions (grapes i cadena) dels trams més verticals de baixada del pas del romeret. Després, al riu, la ruta tampoc és còmoda.

• caritu 23-mar-2015

Quiero hacer esta ruta esta semana santa y mi pregunta es si este track esta explicado pasando todo el rato por el rio o siguiendo la desviación quemencionas que hay un poco antes a la izquierda, gracias de antemano por atenderme.

panxito 23-mar-2015

Hola caritu,

el track segueix aquesta desviació. Si el nivell és baix, cosa que dubto que passi per setmana santa, et pots estalviar aquest tram de pujada i la baixada pel tram equipat passant directament pel riu.
    Que la disfrutis força

• Foto de pakusland

pakusland 15-abr-2017

La ruta és impressionant i molt recomanable per la seva variabilitat. El track passa per llocs tan diferents com les plataformes del Parrissal, les "grapes" clavades a la pared de roca o un preciós sender fins al GR-8. És un track exigent, cal portar molta aigua perquè a partir de la pujada que hi ha al final del Parrissal només hi ha un punt amb aigua (un pou del que no ens vam atrevir a beure).
    La dificultat radica en els passos no aptes per als que padeixen vertigen o els que no tenen gaire preparació.
    Una molt bona ruta... Moltes gràcies @panxito.

panxito 16-abr-2017

Gràcies per deixar el comentari, i sobretot per poder-la gaudir

• Foto de Oriol Queraltó

Oriol Queraltó 01-abr-2018

Volem anar a fer aquesta ruta a l'Abril. Sabeu si hi haurà massa aigua? Sabeu si amb nens de 12 anys acostumats a caminar caldria portar arnés?. Sabeu si hi ha algún lloc per dormir amb la camper?. I sabeu quina és la passejada alternativa pel dia anterior?. Moltes gràcies.