Fecha de subida 4 de diciembre de 2016

Fecha de realización diciembre 2016

4,0
8,1

cerca de Piloñeta, Asturias (España)

La Era (Piloñeta) - La H.uente (Piloñeta) - Molín de Pra - Pista Les Praeres - Camín de Vocarral - El Foyacu - La Foguerá - Pista Les Praeres - Les Alcantarielles - Porciles - Piedranidia - Canal a La Varallonga - La Varallonga – Les Praeres - La Cota o Redondu per nuevu cortafueos - Ortigosa - LLames LLagar - Colláu La Campa - Oroxu - Xerrina Oroxu - Senderu siguiendo trayida d'agua Los Arrudos Xixón - Bobia - Camin a pista l'Artosa - Pista l'Artosa - La LLinariega - La Pría - Pista Priandi, Traveséu, Campanal a Grátila - Esvíu derecha a PR AS -198 - Abandonar PR y seguir de frente - La Cabañuca - El Colláu - Molín de Pra - La Fuente (Piloñeta) - La Era (Piloñeta).

En praúticamete tol conceyu Nava vese La Varallonga como un monte con tres picos casi iguales. Tenía gana yá fai tiempu de señalar con waypoint caún d'ellos pero cada vez que los pisaba, y son varies a lo llargo de cada añu, bien pola mio vieya memoria bien por nun llevar GPS taba por facer. Por esi motivu préstame poner esti guapu y entreteníu percorríu. Pémeque ye dalgo que faltaba.
Per otru llau préstóme volver subir a La Cota. Ye un picu pocu atractivu pero vistosu. Lo más fácil ye facelo dende Ortigosa pero como mos presta lo más dificultoso, yo siempre lo ficiera, poques veces 6 o 7, dende Les Praeres siguiendo dalgún rastru d'animales desafiando les cotolles.
Aprovechando que, imáxinome que como cortafueos, desbrozaron una faza subí per ella consiguiendo sacame'l sudu pero sin pinchame con una espina como diz el cantar. Dicíalo antes: prestóme.
El restu'l camín tamién ye guapu y prestosu a esgaya y nun tien denguna dificultá.

Dalgunes semeyes nun se correspuenden col waypoint.
Aniciu y fin del paséu
Área recreativa xunto al molín y ríu Pra.
Dexar pista les Praeres y siguir pel camín de Vocarral
Dexar el camín de Campanal y siguir pel camín de la derecha al Foyacu
Nos LLanos dexamos la pista Les Praeres pa per una prestosa y pindia canal subir a La Varallonga. En dalgunos tramos la broza (escayos o cotolles ) dificulten daqué'l pasu. LLevando un palu o bastón apártense con facilidá. En nengún momentu son un pilancu qu'impida la subida.
El más baxu y occidental de La Varallonga
El del medio
Onde ta'l vértiz xeodésicu
Guapa pradería.
Picu La Cota o picu Redondu
Colláu y mayáu
Siguir a la izquierda en direición Fayacava
En Nava muncha xente llamámoslu "La caseta'l guardia"
Vamos un tramu a la vera la trayida d'agua de Los Arrudos a Xixón
Guapu llugar con una cabaña al llau del camín que sube de LLaméu.
(Llugar na pista l'Artosa con una cabaña? nueva y relativamente cerca Campanal)
Guapu pueblín de Priandi (Nava)