Fecha de subida 28 de enero de 2020

Fecha de realización enero 2020

1,6
3,1

cerca de Ifac, Valencia (España)

Excursió feta el dia 18/01/2020
El desnivell està equivocat.
Desnivell real 346 m.

El Penyal d'Ifac és una enorme massa calcaria que s'endinsa al Mediterrani a la població de Calp. Pujar-hi és fàcil, en tots el passos que hi ha la més mínima dificultat estan equipats amb cordes o cadenes per agafar-s'hi, us puc dir que gairebé totes, per no dir totes, són prescindibles.
S'inicia l'excursió per la banda de terra per un camí molt endreçat, al wp4 tenim un curt tunel que volta el penyal i ens porta a la banda de mar. A partir d'aquí el camí canvia i es tot sender, uns cops per roca i altres per terra. Les vistes són increïbles i el soroll de les gavines, pota groga, ensordidor. Al wp6 hi ha el trencant per anar al Mirador del Carabiners, val la pena anar-hi.
El cim és tot una roca, bé una roca plena de cagades de gavina.
Pels comentaris que he llegit a Wikiloc, per l'estiu és un número pujar-hi degut a la gentada que hi ha, en aquesta època és una passada.