Fecha de subida 7 de agosto de 2020

Fecha de realización julio 2020

2,1
4,3

cerca de Caregné, Catalunya (España)

El pic de la Mainera és un cim que es troba el límit del Parc nacional d’Aigüestortes situat entre la Pala Pedregosa i el Muntanyó , és un cim de fortes pendents per la cara Sud i forts estimballs per la cara Nord
 El seu cim és el típic granític format per un amuntegament de grans blocs que t’obliga a grimpar una mica per assolir l’últim bloc de l’ estret cim . Te dos rutes normals una va per la Colomina que te l´inconvenient de tindre de circular per abundoses tarteres i l’altre inicia el recorregut el Pas de la Mainera per la banda de Llessui el dit lloc té una zona d’aparcament i taules de pícnic aixins com cartells explicatius de les normes del parc .
Al Pas de la Mainera s’hi accedeix per una pista en relatiu bon estat de 20 km desde Llessui , tambe es pot accedir des d’Espot o de de Espuy a l la Vall Fosca.

Per anar al cim i al començament hi ha dos camins que surten del Pas de la Mainera : un puja per la dreta del riu i està marcat amb uns postes que tenen la punta pintada de groc i un altre camí que va per l’esquerra del riu que té alguna marca vella de pintura groga i què més amunt s´ajunten i es dirigeixen els dos als Estanys de la Mainera , nosaltres vam agafar el de la esquerra perquè és més directe i potser tens una visió més bonica de la cascada , passem el torrent de La Solana del Tron(Barranc de Montorrio) i una vegada passat el Clot de L´Orri Vell , més amunt deixem el camí que va als llacs, continuem per la mateixa riba del torrent i seguim un que en principi es una mica des dibuixat i què atravessa el torrent i un cop atravessat seguim aquest torrent ara per la dreta del torrent per un camí ara més marcat i que ens porta a un altiplà d’aspecte llunar aquí anem avançant en direcció a ponent fins a situar-nos a la base d´ una àmplia canal que es com una valleta suspesa i que porta directament al cim  . Ja dins de l’àmplia Canal podem optar per pujar al cim per el Coll de la Mainera i d’aquí per la cresta Sud al cim , aquest camí és està marcat i fitat a partir del coll fins al cim però l’accés el Coll és molt dret i per un terreny herbat molt relliscos , desaconsellat sobretot amb el terreny mullat .
La SEGONA possibilitat és anar pel centre del Canal sempre per terreny herbos però a mida que anem pujant es va fent més vertical i l’ herbat dóna molta inestabilitat i mala petja
La TERCERA possibilitat es tracta d’anar a buscar el llom de la dreta , si pot accedir per un unes canaletes , aquest llom està format per un terreny mixte d´ herba i pedres estables molt més fàcil i segur de caminar I que ens porta sota dels blocs del cim , per superar aquests blocs anem a buscar els passos més fàcils normalment per l’esquerra del cim fins a situar-nos en el bloc més elevat en una grimpada sense problemes tècnics . No cal dir que la vista des del cim és impressionant .
Nosaltres vàrem fer un mix de les tres possibilitats : de pujada vàrem començar a l’esquerra , després per el centre i finalment per la dreta , de baixada varem començar per la cresta Sud en direcció al Coll de la Mainera , a mitja cresta vàrem atravesar pel mig de la canal per anar a buscar el llom SE de la Canal , després per unes canaletes vàrem accedir al centre de la canal , ja al pla .
En resum crec que la forma més fàcil de superar l’àmplia Canal es anar a buscar el llom sud-est per la dreta per una canaleta i pujar per propi llom fins al roquer del cim .Els camins son poc marcats o inexistens amb pocas fitas a exepció el de la cresta sud.
De tornada si un vol es poden visitar els bonics Estanys de la Mainera
Cascada

Cascada molt bonica al Barranc de Berasti
Intersección

cruïlla

trobem el cami que puja per la esquerra orografica del Barranc de Berasti

Crüilla

Deixem el cami als Estanys a ma dreta i continuem sense atravessar el riu

Creuem el torrent

atravessem aquest torrent que neix a unes surgencies mes amunt

Valleta suspesa o canal ample

precim

cima

Cim del Pic de la Mainera

Río

Surgencies

ultim punt de pujada en el que trobem aigua