Tiempo en movimiento  2 horas 48 minutos

Fecha de realización diciembre 2018

2,5
5,0

cerca de Targassonne, Occitanie (France)

Bella excursió circular a l'Alta Cerdanya, des de la part alta les poble de Targasona fins al Pic dels Moros, per pista fins prop del cim, tornada pel Prat dels Moros, descens pel dret des del prat fins la central elèctrica solar de Temis i per carretera passada la central fins a Targasonra, el punt de partença.
Deixem el cotxe a la part alta del poble, El Colomer (cota 1637 m). Partim en direcció nord-est, en ascensió per pista asfaltada fins creuar el Rec de Rivals (1859 m). Seguim per la pista en la mateixa direcció, per la riba esquerra del rec, fins una resclosa (1913 m). Aquí deixem la pista per prendre'n una altra en direcció oest, en flanqueig ascendent suau, durant 1,1 km, que arribem a la sortida d'un camí a la dreta, que prenem. Seguim en la mateixa direcció, ara pel camí, durant 1 km. En un punt indeterminat (2101 m) deixem la pista, s'intueix que el cim està a la dreta nostra a poca distància. Tombem a la dreta, en angle recte, passem entre els pins, sense camí, en direcció nord-est fins al cim, un llom ampli, amb antenes i una cleda de pedra seca, el Pic dels Moros, 2138 m. La vista des del cim és formidable. Al sud la Cerdanya, al fons, d’est a oest: el Bastiments, el Puig d’Eina, el Puigmal, més a l’oest la Serra del Cadí i, ben bé a l’oest, el Puigpedrós. Al nord destaquen el Carlit i el Puig Peric al fons d’un magnífic altiplà.
Del cim sortim en direcció nord-oest, per camí, pel qual, fent una ziga-zaga pel bosc de pi negre, arribem al Pla dels Moros (2101 m). Seguim pel camí de l’esquerra (2096 m), pel prat, en direcció nord-oest fins que al cap d’uns 400 m ens trobem el Rec dels Clots (2058 m), punt on deixem el camí i tombem a l’esquerra, seguint el Rec dels Clots, sense camí ni senyals ni fites ni res, en direcció sud-oest, primer en baixada suau, després en baixada pronunciada, pel Clot, sempre paral·lels i propers al Rec dels Clots --el qual aquí és la millor guia-- fins arribar a l’entorn de la central elèctrica solar de Temis (1707 m), a partir de la qual seguim per camí, en direcció sud-est, fins trobar la carretera que ve de la central i que en direcció est ens mena a Targasona, el punt de partença i d’arribada de l’excursió.
Intersección

A mà esquerra, a la dreta aniríem a Èguet.

Rec de Rivals

Resclosa

A la dreta

A la dreta, cap el Pic dels Moros, camí

A la dreta, pel dret, entre els pins negres.

cima

Pic dels Moros

A mà esquerra, paral·lels al Rec dels Clots

Puerta

Filat

A l’esquerra

Endavant, cap a la Central Elèctrica Solar de Temis, paral·lels al rierol.

Central Elèctrica Solar de Temis

Central Elèctrica Solar de Temis (Thémis)

Casa, dependència de la central elèctrica solar?

Endavant, flanquejant.

Intersecció

A la dreta, cap a la carretera

Rec, el creuem.

Intersección

Carretera, a mà esquerra.