Tiempo  8 horas

Fecha de realización julio 2016

2,7
5,4

cerca de Benasque, Aragón (España)

El Pico de Estós o Tuca del Dalliu actua com a eix vertebrador entre les valls d'Estós i Lliterola, per lo que obtindrem, des del seu cim, unes magnífiques vistes d'ambdues, i no sols això, sinó també unes privilegiades i espectaculars panoràmiques dels massissos de la Maladeta, Posets i Gourgs Blancs/Perdiguero, tampoc escaparan dels nostres ulls el Valle de Benasque, les Tuques de Eixeia, Ballibierna/Culebres, Sierra Nera, Turbón, Sierra de Chía...unes vistes brutals!!!.
Tot i això. e incomprensiblement, aquest cim no és dels més freqüentats del Valle de Benasque, per vistes, atractiu de la pujada, nul·la dificultat tècnica (al estiu) i assequible desnivell, és una ascensió que recomane a tothom.

Per no fer la ruta d'anada i tornada pel mateix camí des del coll previ al Pico de Estós vam traçar una petita circular, passant pel Turó del Frontonet i el coll homònim, aquest petit circuit es fa sense sender definit, però sense cap gaire de problema.

Trobareu una descripció més detallada del recorregut si feu click a l'enllaç de baix.

-----------------------------------------------------------------

El Pico de Estós o Tuca del Dalliu actúa como eje vertebrador entre los valles de Estós y Lliterola, por lo que obtendremos, desde su cima, unas buenas vistas de ambos, y no solo eso, sino que también disfrutaremos de unas espectaculares y privilegiadas panorámicas de los macizos de la Maladeta, Posets, Gourgs Blancs/Perdiguero, tampoco escaparán de nuestra vista el Valle de Benasque, las Tucas de Eixeia, Ballibierna/Culebres, Sierra Nera, el Turbón, Sierra de Chía...unas vistas brutales!!
Con todo esto, e incomprensiblemente, esta cima no es de las más frecuentadas del Valle de Benasque, por vistas, atractivo de ascensión, nula dificultad técnica (en verano), asequible desnivel, es una ascensión que recomiendo a todo el mundo.

Para no hacer ruta de ida y vuelta por el mismo camino desde el collado previo al Pico de Estós trazamos una pequeña circular, pasando por el Turó del Frontonet y el collado homónimo, este pequeño circuito se hace sin sendero definido, pero sin ningún tipo de problema.

Encontrareis una descripción más detallada del recorrido si pincháis en el enlace de abajo.