Fecha de subida 4 de octubre de 2014

Fecha de realización octubre 2014

2,5
4,9

cerca de Benasque, Aragón (España)

Benasque - Cerler - Anciles - Benasque.

Ruta circular amb començament i final al poble de Benasque, al Pirineu aragonès. La ruta primer puja uns 400 metres de desnivell fins al poble de Cerler per després baixar per dintre del bosc fins a Anciles. L'últim tram de la ruta entre Anciles i Benasque la farem per una pista asfaltada.

Trobarem aigua a les tres poblacions per les que passarem.

Arribarem a Benasque des de Catalunya anant fins Lleida per l'autovia A2, continuant per l'A22 fins a Barbastro y continuant en direcció Cerler per carretera fins a Benasque. Començarem la ruta a peu de carretera al mig del poble. Seguirem caminant per la carretera amunt fins a trobar un trencall a la dreta que esta indicat com a l'antic camí de Benasque a Cerler amb marques grogues i blanques de PR. Pujarem fort per camí de pedra i terra, primer al descobert i després pel mig del bosc fins a Cerler. El camí va corrent aprop de la carretera que va a Cerler i la creuarem almenys dos cops. Abans d'arribar a Cerler trobarem el barranc del fondo on segurament trobarem aigua. Arribarem a Cerler en aproximadament una hora, depenent del pas, i hi podrem prendre alguna cosa o omplir cantimplores. Creuarem el poble per la carretera fins a trobar que creuem el riu i girarem a la dreta tot seguint les marques de PR grogues i blanques. Seguirem primer el curs del riu avall per entrar de seguida en un bosc preciós i molt humit. Seguirem pel bosc avall tot creuant barrancs i torrents fins a arribar al poblet d'Anciles. Creuarem Anciles i anirem de tornada fins a Benasque tot seguint per pista asfaltada.