3,9
7,7

cerca de Vila-roja, Languedoc-Roussillon (France)

Placastanyer, Coll de Vila-rroja, Coll de les Maçanes, Serra Llobera, Naixement de la Muga, Pla de la Muga, Coll del Faig de Migjorn, Puig del Casso, La Creu de Fusta, Sant Julià de Ribelles, Mas Subiras , Sant Corneli, Hostal de la Muga.

Per arribar-hi cal anar a Sant Llorenç de Cerdans (comarca del Vallespir, Catalunya nord -França), agafar la carretera de Vila-roja, en arribar a la cruïlla del poble,( no cal anar-hi) continuar per la mateixa carretera de la qual venim fins al final del quitrà, som a Placastanyer.

Sortida - arribada Placastanyer . Aquesta excursió és a la zona més alta de l'Alta Garrotxa i de les més verges.

Agafarem una vella pista que surt en direcció nord-oest i ens pujarà a un pal repetidor de telefonia, agafarem un camí una mica aperduat en direcció oest, creuarem tota una arbrada de castanyers i enfilarem la carena, aquí el camí és més fresat i per la solana a prop de la carena ens portarà a trobar la pista forestal. Anirem en direcció oest tot passant pel Coll de Vila-roja, en arribar a un revolt de quasi 360 graus, deixarem la pista pujarem pel costat dels arbres de castanyers fins a arribar a Pla de les Maçanes, sortim en una bella pista, la seguirem direcció oest, fins al Coll de les Maçanes, deixarem la pista i agafarem un camí molt aperduat que vol pujar a la carena de Serra Llobera. Aquest tros és molt brut , si es fa impossible de passar entreu en el bosc de faigs i pugeu amunt tot seguint la separació dels arbres amb les ginestes, aviat trobareu les senyals blaves que us portaran a travessar tota la Serra Llobera fins a arribar al rec de La Muga, seguirem al camí que va l' Oest (senyals Vermelles i grogues) fins al naixement de la Muga (està al Mig de la terrallera de terra vermella, ja fa anys que no hi surt aigua). Tornarem enrera fins a trobar el camí que surt en direcció sud-oest i que ens portarà al Pla de la Muga, el creuarem i baixarem per la carena direcció sud-est fins al coll del Faig de Migjorn.
Seguirem tota la carena fins al Puig del Cassó, baixarem per la mateixa carena tot passant per la Creu de Fusta, aquí trobem la pista forestal que ens baixa a Sant Julià de Ribelles. Retornarem a la Creu de Fusta agafarem el camí que marxa més de pla (direcció nord-est) ens portarà al mas Subirana , seguirem la pista fins ben passat un revolt (direcció nord) que surt al camí que baixa a l'ermita de Sant Corneli (direcció nord-est) i segueix sempre el Clot de Sant Corneli) , trobem la pista, la seguirem (direcció oest) fins a l'Hostal de la Muga.
Aquí el camí surt per sota l'era (direcció est) i ens portarà a la pista forestal que ens retornarà al Placastanyer (direcció nord-est).

Cartografia Editorial Alpina, mapa de l'Alta Garrotxa.