Fecha de subida 30 de abril de 2014

-50 m
4,7
9,4

cerca de Casas Las Basas, Valencia (España)

“PLATJA DE XERACO – PLA DE LES FOIES – PLATJA DE XERACO”.
Data: 23/04/2014
Tipus de ruta: Circular
Lloc d’inici: Platja de Xeraco
Hora d’inici: 7:30 a.m
Duració: 5:15:00
Distancia: 18.9 km
Dificultat: Fàcil
Desnivell acumulat positiu: 542m (Dates del GPS)
Desnivell acumulat negatiu: 481m (Dates del GPS)
Recorregut: Platja de Xeraco - Pla de les Foies - Platja de Xeraco

La ruta que hem realitzat, transcorre per la zona del Pla de les Foies. Nosaltres la comencem des de la platja de Xeraco per evitar agarrar el cotxe, però si es vol fer més curta, es pot fer des de Tavernes o podem deixar el cotxe una vegada passem el túnel de l’autopista. Eixim de la platja per el costat esquerre de la canal a buscar el camí vell de Tavernes- Gandia, una vegada creuem el túnel de l’autopista agarrem el camí de l’esquerra que ens portarà a la senda.
La senda comença a pujar de forma una mica dura, suavitzada un poc pel seu traçat en zig – zag; el camí, encara que no esta senyalitzat, es fàcil de seguir. Aquesta senda ens conduirà pel Racó Negret, passant per el costat de la coneguda com la “Casa de l'Ombria” . Continuarem per la mateixa senda deixant la casa a la nostra esquerra, a partir d'ací, seguirem un camí evident marcada amb fites i marques de pintura blava, camí que va planejant, ascendint i descendint en diversos moments que ens porta al Pla de les Foies, Pla de la Bassa del xarco i el Pla del Campillo, des d'on podrem observar en les diferents parades que realitzarem per recuperar forces les magnífiques vistes de la badia de Cullera, les platjes de Xeraco, Gandia i Dénia, i les poblacions de Xeraco i Xeresa, així com l'extensa marjal. I a la nostra esquerra el Mondúver.
Arribem a l'encreuament amb una pista forestal, és al Camí de les Foies, que recorre tota l'Ombria, continuem per la nostra dreta fins arribar a una bifurcació on veurem un pal indicatiu de la ruta eqüestre dels Monestirs, per la nostra esquerra el camí arriba fins les Foies, però nosaltres anem per la nostra dreta a buscar el camí de baixada cap Tavernes , camí marcat amb senyals blanques i grogues corresponent al PR-51. Ara començarem a endinsar-nos en el conegut com Camí de les Pells que discorre al costat del Barranc de Cremades, a la nostra dreta ens deixem el Pinsà. Comencem a baixar per les revoltes del barranc, pel zig - zag que ens porta en un fort descens, fins al final del Barranc de Cremades i d’ací fins arribar al camí vell de Gandia, camí que es el mateix de l’anada fins arribar a la platja de Xeraco.
La ruta que hemos realizado , transcurre por la zona del “Pla de les Foies”. Nosotros la empezamos desde la playa de Xeraco para evitar coger el coche, pero si se quiere hacer más corta, se puede hacer desde Tavernes o podemos dejar el coche una vez pasamos el túnel de la autopista. Salimos de la playa por el lado izquierdo de la canal a buscar el camino viejo de Tavernes - Gandía, una vez cruzamos el túnel de la autopista cogemos el camino de la izquierda que nos llevará a la senda.

La senda comienza a subir de forma un poco dura, suavizada un poco por su trazado en zig - zag ; el camino , aunque no está señalizado, es fácil de seguir. Esta senda nos conducirá por el “Rincó Negret”, pasando por el lado de la conocida como la "Casa de l’Ombría ". Continuaremos por la misma senda dejando la casa a nuestra izquierda, a partir de ahí, seguiremos una senda marcada con hitos y marcas de pintura azul, camino que va planeando, ascendiendo y descendiendo en varios momentos que nos lleva al “Pla de les Foies”, “Pla de la Bassa del xarco” y el “Pla del Campillo”, desde donde podremos observar en las diferentes paradas que realizamos para recuperar fuerzas las magníficas vistas de la bahía de Cullera, las playas de Xeraco, Gandia y Denia, y las poblaciones de Xeraco y Xeresa, así como la extensa marjal. Y a nuestra izquierda el Mondúver.
Llegamos al cruce con una pista forestal, el “Cami de les Foies”, que recorre toda la Umbría, continuamos por nuestra derecha hasta llegar a una bifurcación donde veremos un poste indicativo de la ruta ecuestre de los Monasterios, por nuestra izquierda el camino llega hasta “Les Foies”, pero nosotros vamos por nuestra derecha a buscar el camino de bajada hacia Tavernes, camino marcado con señales blancas y amarillas correspondiente al PR -51. Ahora vamos a adentrarnos en el conocido como “Cami de les Pells” que discurre junto al “Barranc de Cremades” a nuestra derecha nos dejamos el “Pinsà” . Empezamos a bajar por las revueltas del barranco, por un zig - zag que nos lleva en un fuerte descenso, hasta el final del “Barranc de Cremades” y de ahí hasta llegar al camino viejo de Gandía, camino que es el mismo de la ida hasta llegar a la playa de Xeraco.