Fecha de subida 22 de enero de 2016

Fecha de realización enero 2016

1,2
2,4

cerca de Pollença, Islas Baleares (España)

(En el blog, se accede a la traducción automática al castellano, galego y euskera) (In the blog, you can access the automatic translation into English and other languages)

(Mallorca) El dia 19 de gener de 2016; total de 5km; +320 -320; 2,5 hores. Excursió suau entre Pollença i el santuari /refugi del Puig de Maria. Tipus de sortida: anada i tornada; Dificultat: fàcil (però amb forta pujada).

Des de l’aparcament a Pollença, tenim al davant mateix el Puig de Maria. Abans de començar recordem que el nom de Pollença prové de la ciutat romana que va fundar Quint Cecili Metel l’any 123 aC, molt a prop de l’actual Alcúdia. Pollentia significa, en llatí, poderós, potent. Sembla que es va transformar, en època musulmana, en Bulânsa i que es va catalanitzar a partir de la conquesta de Jaume I.

El camí de pujada comença uns cent metres més enllà, a l’altra banda de la carretera. Un rètol en parla. Puig de Maria és un turó cònic de 330 metres d’altura que està molt vinculat a la gent de Pollença. El camí, que veig ara, és ample ja que hi ha unes cases, però es farà més estret a mida que les deixem enrere.

El desnivell és fort per la poca distància i el camí asfaltat va fent ziga-zagues. De tant en tant es pot aprofitar alguna drecera. Estem en un indret catalogat... ...