Fecha de subida 27 de febrero de 2016

Fecha de realización diciembre 2014

3,1
6,3

cerca de Amtoudi, Guelmim-Es Smara (Morocco)

Després de 4 dies de pedaleig ens vam agafar un dia de descans. Bé, la que va descansar va ser la bicicleta, per que nosaltres vam aprofitar per a fer una excursió a peu absolutament recomanable. Seria imperdonable passar per aquest indret i no visitar, com a mínim, els graners fortificats (agadirs) de Id Aissa, el de Aguelluy i l'espectacular gorja d'Amtoudi.
Els agadirs d'aquesta zona de l'Anti-Atles són graners fortificats gairebé inexpugnables on, fins fa unes dècades, els habitants dels pobles guardaven els excedents de les collites i altres productes de valor, com la mel, per protegir-les dels saqueigs de les tribus veïnes. Aquests agadirs contenien també amagatalls per allotjar les famílies en cas de setge. Per a visitar-lo es necessari localitzar el guardià de les claus dels agadirs.
La gorja d'Amtoudi
La gorja d'Amtoudi comença amb un frondós oasi on s'ubica tota la horta d'Amtoudi i Aguelluy i poc a poc es va estretint, doncs el riu ha anat excavant la roca calcària conformant un congost de parets verticals i paisatges espectaculars.