Fecha de subida 19 de febrero de 2016

Fecha de realización febrero 2016

3,2
6,4

cerca de Sant Just Desvern, Catalunya (España)

Ruta en sentit antihorari, sortint de la plaça del Ajuntament de Sant Just Desvern direcció Nord per la plaça de l ´Església, seguint el carrer Bonavista, comencem a trobar marques blanques i grogues als fanals fins arribar a una pista de terra on a partir d´aquí nomes cal seguir les indicacions als pals i les fites de fusta del PR-C 164 que està molt be senyalitzada. En aquest track contemplem la pujada al Cim de Sant Pere Màrtir i restem el de la Penya del Moro.
Si es vol mes informació detallada a la pàgina 7 de:
o detalls per seguir el recorregut:
Afegir un comentari a títol personal, aquest seria un debat que no acabaria mai, perquè tots tenim una mica de raó, però s´ha de recordar que els camins de menys de 3 metros d´amplada, que no siguin pistes forestals, estan prohibits per a bicicletes i vehicles motoritzats segons una llei del 1995, jo també soc ciclista i he passat per ells, i segurament ho seguiré fent, però aquest no es un comentari per saber qui te drets i qui no, o qui te més o menys raó, sinó mes es una crida a l´educació i al civisme. No es la meva intenció donar lliçons a ningú precisament d´educació o de normatives de pas al creuar s´hi amb senderistes, però sí puc afegir en aquest espai que ens ha donat Wikiloc per escriure, el que faig normalment com a ciclista, quan em trobo amb senderistes, com també ho soc jo; igual no es un model a seguir, però penso que es el correcte al meu parer: Quan em trobo persones caminant per un corriol estret, que no passaríem tots 2 a l´hora, el que faig es aturar me i deixar el màxim pas (en la mida del possible); al creuar amb aquestes persones dic bon dia, bona tarda o un “hola que haces” o qualsevol paraula que em reconegui com a persona i no com arbre al mig del camí; si pel contrari, son ells que amablement s’aturen per deixar pas (que no tenen cap obligació de fer-ho), agraeixo l´acció dient gracies com a persona educada que penso que soc. Doncs be, no vull generalitzar, però encara que Collserola esta al costat de la ciutat on suposadament hi ha mes escoles, universitats, biblioteques etc. etc., es on mes concentració de mal educats per metre quadrat m´he trobat en una sortida a la montanya (sí, ho dic irónicament), igual era un mal dia de recriminacions dels senderistes, potser, però que de aproximadament 15 ciclistes que vam trobar a aquests corriols estrets del recorregut i que vam deixar passar, segurament son masses si dic que 3 van donar les gracies i 5 en total van saludar cordialment, la resta no va llençar cap mena de soroll que ho identifiques com a persona; es un percentatge molt alt com per ignorar-ho, potser, es hora de fer una reflexió.

Ruta en sentido antihorario, saliendo de la plaza del Ayuntamiento de Sant Just Desvern dirección Norte por la plaça de l'Església, siguiendo la calle Bonavista, empezamos a encontrar marcas blancas y amarillas en las farolas hasta llegar a una pista de tierra donde a partir de aquí sólo hay que seguir las indicaciones de los palos y los hitos de madera del PR-C 164 que está muy bien señalizada. En este track contemplamos la subida al Pico de San Pere Mártir y restamos la de la Penya del Moro.
Si se quiere más información detallada en la página 7 de:
o detalles para seguir el recorrido:
Añadir un comentario a título personal, este sería un debate que no terminaría nunca, porque todos tenemos algo de razón, pero hay que recordar que los senderos de menos de 3 metros de ancho, que no sean pistas forestales, están prohibidos para bicicletas y vehículos motorizados según una ley del 1995, yo también soy ciclista y he pasado por ellos, y seguramente lo seguiré haciendo, pero este no es un comentario para saber quién tiene derechos y quién no, o quien tiene más o menos razón , sino mas es un llamamiento a la educación y al civismo. No es mi intención dar lecciones a nadie precisamente de educación o de normativas de paso al cruzar se con senderistas, pero sí añadir en este espacio que nos ha dado Wikiloc para escribir, que hago normalmente como ciclista, cuando me encuentro con senderistas, como también lo soy yo; igual no es un modelo a seguir, pero pienso que es lo correcto en mi opinión: Cuando me encuentro personas caminando por un sendero estrecho, que no pasaríamos los 2 a la vez, lo que hago es parar me y dejar el máximo paso (en la medida de lo posible); al cruzar con estas personas digo buenos días, buenas tardes o un "hola que haces" o cualquier palabra que me reconozca como persona y no como árbol en medio del camino; si por el contrario, son ellos que amablemente se detienen para dejar paso (que no tienen ninguna obligación de hacerlo), agradezco la acción diciendo gracias como persona educada que pienso que soy. Pues bien, no quiero generalizar, pero aunque Collserola esta al lado de la ciudad donde supuestamente hay mas escuelas, universidades, bibliotecas etc. etc., es donde más concentración de mal educados por metro cuadrado me he encontrado en una salida a la montaña (sí, lo digo irónicamente)..., igual ha sido un mal día de recriminaciones de los senderistas, quizás, pero que aproximadamente unos 15 ciclistas que encontramos en estos senderos estrechos del recorrido y que dejamos pasar, seguramente son muchos diciendo que 3 dieron las gracias y 5 en total saludaron cordialmente, el resto no hizo ningún tipo de ruido que lo identificara como persona; es un porcentaje muy alto como para ignorarlo, quizás, es hora de hacer una reflexión.