Descarga

24 de septiembre de 2021

Fecha de realización

septiembre 2021
Sé el primero en aplaudir
Comparte

cerca de Prades, Catalunya (España)

■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■
PRADES - TOSSAL DE LA BALTASANA - 3 ERMITES - PRADES
(divendres, 24 setembre 2021)
UBICACIÓ: Baix Camp, Camp de Tarragona, Tarragona

■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■
Sortint de la mateixa plaça Major de Prades, aquesta ruta és un tresc circular per conèixer a peu aquesta part poc trepitjada per una gran majoria de gent de casa nostra. És el nostre cas. Tenim tendència a anar cap al nord, ai las. Un entorn vestit de vermell, que dóna nom a la vila de Prades, la Vila Vermella. Ruta de molt bon fer, la major part per pistes de terra, algun tram de sender i també de corriol. Ruta única per admirar la resiliència del roure reboll (Quercus pyrenaica) durant bona part del recorregut.

ℹ️ Lost in translation? 🇪🇺🇬🇧 ... and more
Open page with Google Chrome and activate the auto translator in the language of your choice.
Abrir la pàgina con Google Chrome y activar el traductor en la lengua de preferencia.

■■■■■■■■■■■■■■■■■■
DADES - DATOS - DATA

ℹ️ Aclariment
Trobaràs totes les dades:

Aproximació
• Punt de trobada (inici del tresc)
• Finalització
• Com arribar a Prades
• Avituallament
• Senyalització

i altres detalls d'aquest tresc (relat genèric de la contrada, llocs d'interès, bibliografia, webgrafia, imatges, etc.) al bloc d'esporqueret: LA VILA VERMELLA

■■■■■■■■■■■■■■■■■■
TRAM A TRAM
➡️ Itinerari
Prades (Plaça Major) - Tossal de la Baltasana - Font del Mas d'en Pagès - Roca del Gringol - Bassa del Celestino - Coll del Serafí - Mas del Teodoro - Ermita de l'Abellera - Ermita de Sant Roc - Ermita de Sant Antoni - Prades (Plaça Major)
• Acompanyats
Bany de bosc en un entorn tardorenc.
En un entorn de pi roig, roure reboll i alzines, avui érem Assumpta (guiatge GPS) i EsPorqueret.

➡️ TRAM 1
Prades (Plaça Major) - Tossal de la Baltasana (km 1-3,3)

Des de la plaça Major de Prades, un entorn de vila amb vida pròpia, sortim per la porta de la creu de terme i enfilem la carretera a mà esquerra fins a l'altura d'un aparcament públic (a mà esquerra). Aquí es troba l'enllaç amb els senyals del GR 171 que seguirem fins al Tossal de la Baltasana. Caldrà fer uns 500 m d'asfalt per urbanització i sense senyals clars del GR. Un cop arribats al bosc caldrà girar a mà dreta per pista de terra vermella i seguir els senyals en direcció al Tossal de la Baltasana. En aquest tram podrem admirar el boscatge de roure reboll i pi roig. Tres quilòmetres després, enfilarem un corriol que ens portarà directament al tossal. El Tossal de la Baltasana és el cim més alt de les muntanyes de Prades (1203 m). Temps per admirar l'entorn i la Vila Vermella des del tossal.

➡️ TRAM 2
Tossal de la Baltasana - Mas del Teodoro (ruïnes) (km 3,3-8)

Des del tossal, el camí és de baixada. Visitarem la Font del Mas d'en Pagès, a pocs metres del camí; font que avui rajava només com un quasi imperceptible degotall. D'aquí, per un bosc de pi roig força ufanós ens dirigirem pel camí de tornada en direcció a Prades. Farem una breu desviació a mà esquerra (opcional) per admirar la roca del Gringol i, pista avall, passarem per indrets que fa ja llunes degueren ser objecte d'explotació. Primer, veurem la Bassa del Celestino a mà dreta i, passat el Coll del Serafí, el que fou el Mas del Teodoro. Aquí es pot admirar una enorme alzina que devia donar vida al mas, del qual ara queden unes ruïnes vora pista on l'heura abraça les restes de parets.

➡️ TRAM 3
Mas del Teodoro - Prades (Plaça Major) (km 8-11,6)

Des del mas continuarem en direcció a Prades i, en una clariana un quilòmetre avall, podrem admirar unes formacions rocoses impressionants, part de les muntanyes de la contrada i el llogaret de Capafonts. A partir d'aquest punt, ens enfilarem per un corriol pel bell mig d'una auleda frondosa que ens portarà a l'ermita de l'Abellera; aquest és un lloc força concorregut per la gent de la contrada. Som molt a prop de Prades, però seguint el sender ens trobarem també la petita i solitària ermita de Sant Roc i sender avall, un cop travessada la carretera, arribarem a l'ermita i font de Sant Antoni. Som a l'entrada de Prades. Carrers avall arribarem a la creu de terme i entrada a la vila fortificada. Som a Prades, entrant a la plaça Major pel costat de la porta romànica lateral de l'església de Santa Maria.

Salut i bon tresc,

Ruinas

Mas del Teodoro

Panorámica

Vistes: roques singulars i poble de Capafonts