Fecha de subida 5 de enero de 2014

Fecha de realización enero 2014

2,0
4,0

cerca de la Menera, Languedoc-Roussillon (France)

Des de Rocabruna, a uns 2km. direcció Beget surt una pista a l'esquerra que fa pujada i on hi podem veure un dipòsit de ciment. Hem de seguir-la durant uns 7,7km. aprox. fins arribar a la Bassa de Monars.
Deixem el cotxe als peus del Comanegra, al davant de la Bassa de Monars, i caminem per la pista forestal digint-nos cap el Pic de les Bruixes, més endavant trobem rètols indicatius, el nostre camí a seguir és el de la dreta amb marques de PR, el camí baixa lleugerament i ens endinsem al bosc, passant per petits prats i entrant i sortint del bosc, poc a poc anem guanyant alçada i apropant-nos al Pic de les Bruixes, el qual hem de passar de llarg i girar cap a l'esquerra per pujar al cim. Cal anar en compte en aquest punt de no passar-nos el trencant.
Ara el camí ja no té pèrdua i des del cim podem veure als nostres peus la vessant de l'Alt Empordà, al fons el Canigó, cap a l'est la plana del Rosselló i la costa francesa i a l'Oest el Comanegra, el nostre següent objectiu. Per arribar-hi només cal que seguim la carena per la senda fins a arribar al final del prat anant amb compte de no agafar el camí que va de baixada cap a la pista forestal on hi tenim el cotxe. De camí anem trobant alguna marca de color taronja que ens guiaràn per la forta pujada dins de la fajeda. A dalt hi trobarem el punt geodèsic de l'Institut Cartogràfic de Catalunya i el de l"instituto Nacional de Cartografía" i més enllá la placa del cim del Comanegra.
Podem tornar baixant directament pels prats de la falda del Comanegra on hi trobarem marques verdes i vermelles.
  • Foto de Puig de les Bruixes
No raja aigua
petita zona per deixar el cotxe