0,2
0,5

cerca de Rosell, Valencia (España)

Situat a 565 m., en el molló de Sant Marc, tenim aquest impressionant mirador del paisatge del sud del Maestrat, amb un relleu de suau pendent que baixa progressivament fins al mar, format pels al·luvions del riu Sénia, Cervol i Sec. Es tracta d’un paisatge humanitzat on predominen les explotacions d’oliveres i ametlers, amb alguns horts de regadius escampats que conviuen amb les granges avícoles, porcines i alguns usos industrials, com els mobles de les Cases del Riu. Són rellevants les nombroses oliveres mil·lenàries repartides per tot aquest territori. La franja litoral abarcada va des del Delta de l’Ebre fins al Desert de les Palmes, passant pels centres turístics de Vinaròs, Benicarló i Peníscola. Sorprèn que en un dia molt nítid podem admirar a l’horitzó l’arxipèlag de les illes Columbrets, situades a 82 km. d’aquí.
Destaquem també els espais naturals de la Serra d’Irta, amb un dels penya-segats més alts de la Comunitat Valenciana; les moles de Xert, antigues canteres romanes, semblen castells emmurallats damunt de turons; les serralades meridionals dels Ports, amb els Tres Castells i la Lloma del Gegant a la nostra esquerra.
Rossell apareix als nostres peus, sobresortint al traçat del seu casc històric, organitzat concèntricament al voltant de l’església parroquial dels Sants Joans, situada al cim d’un puig de 504 m.