Fecha de subida 23 de diciembre de 2012

Fecha de realización octubre 2012

3,9
7,9

cerca de Kyangjing Gumba, Central Region (Nepal)

El Tserko Ri és un cim de 5.000 m (per a alguns mapes no arriba i per a altres els supera) que no té dificultats tècniques; potser l'única és l'alçada, que cal fer-la a poc a poc, respirant adequadament. L'eixida és de Kianjin Gompa i convé fer-la de bon matí. El cim, ple de cavalls de vent, està voltat de cims de 6.000 m i més, el més pròxim dels quals és el Langtang Lirung. No cal dir que les vistes sobre les valls --es veu la vall de Langtang, per on s'hi accedeix-- i les glaceres és espectacular.
Cal eixir de bon matí, quan encara els iacs pasturen i algú n'arreplega les cagarades per al foc.
Al llarg de la pujada al Tserko Ri trobes dues zones amb runes d'antigues casetes de pedra que devien usar els pastors de iacs.
En alguns moments la senda no és ben visible, però sense neu no hi ha problema per arribar al cim.
En els panells d'informació del govern del Nepal escriuen que el Tserko Ri fa 5.000 m, però el meu GPS ens diu que ens van faltar uns pocs metres. No importa, val la pena pujar-hi perquè no té cap dificultat tècnica i les vistes de cims, valls, glaceres... és espectacular.
Hi ha diversos sargallars o tarteres que cal travessar amb compte però que no comporten cap dificultat greu.
Si en lloc de travessar la barrancada que davalla del Tserko Ri segueixes avall faràs cap a l'espectacular morrena del Langtang.
Un bon tros del camí de pujada al Tserko Ri coincideix amb l'itinerari al Yala Peak.

• Foto de Albert F.

Albert F. 02-ene-2013

Interessant la volta que vau fer al Tserko, llargueta, però millor que pujar i baixar pel mateix costat.

Salutacions

• Foto de Tombaroques

Tombaroques 02-ene-2013

Encara hi ha una altra possibilitat de fer la volta completa. Una vegada al cim, davallar en direcció al Langtang Lirung i fer la volta completa al Tserko. Hi vaig veure gent que hi venia. També em sembla recordar que en wikiloc hi ha algun track amb aquesta possibilitat.

Salutacions.

• Foto de jrgbonma

jrgbonma 17-ago-2014

Bona nit, ¿en la subida hay algún paso expuesto o aéreo o alguna dificultad similar que de respeto?. Gracias por la respuesta y salu2,

• Foto de Tombaroques

Tombaroques 21-ago-2014

Hola,

Et puc dir que no hi ha cap pas aeri, especialment en la pujada. Si segueixes el track, en la baixada, sí que vas per algunes sendes amb molt de pendent, però no són perilloses ni vertiginoses. Al contrari, disfrutaràs molt de la vista.

Un consell: puja molt a poc a poc, sense presses; passos curts, descansos... un company va agafar mal d'altura i va patir bastant.

En definitiva, el Tseko Ri és fàcil de pujar, amb paciéncia, i l'espectacle és impagable: estàs rodejat de set mils i vuit mil nevats, i diverses glaceres.