2,5
5,1

cerca de Mura, Catalunya (España)

Bonita y sencilla excursion para toda la familia por la serra de L'Obac.

Partiendo de la Alcina del Salari nos dirigimos al Coll de tres Creus donde tomamos el camino que nos lleva a la font de la Pola y de ahi nos dirigimos a la balma de la Espluga (balma que habia sido habitada en la antiguedad), aprovechando el intinerario visitamos la entrada a el avenc de la Espluga que es la sima mas profunda del macizo con 125 metros. despues nos dirigimos a Coll del Correu donde tomamos el GR5 de regreso no sin antes subir por una pequeña canal que nos lleva al turo de Castell Sapera donde aprovecharemos tambien para visitar el avenc del mismo nombre ya que esta cerca, es la segunda sima mas profunda del macizo, (hay que tener extremo cuidado de no acercarse a la entrada de estas simas).

De regreso nos dirigimos de nuevo a Tres Creus donde tomaremos de nuevo la pista que nos lleva al inicio.

Carlos.

• Foto de Nau

Nau 29-dic-2012

Una excursió de 800 metres de desnivell no és adequat descriure-la com a "Bonita y sencilla excursion para toda la familia".
    La veritat és que la familia ha d'estar acostumada a caminar, no és recomanable anar amb nens petits, la "pequeña canal" que puja al Turó del Castell Sapera es puja amb unes cordes que hi ha posades i si es fa de nit és xungíssima.

Millor seria catalogar-la com a moderada i per a caminaires amb una certa forma física.

Per la resta, val la pena. Gràcies per penjar-la.

• Foto de Carlos

Carlos 30-dic-2012

Bon dia Nau, gracies per seguir i comentar les meves rutes.
    Jo tinc cura dels comentaris i recomenacions que escric al resenyar les excursions i et puc asegurar que precisament el dia que vam fer aquesta excursio varem anar acompanyats de tot tipus de gent, desde molt petits fins a bastant grans.
    Cert es que tots som avençats a la muntanya ja que formem part de un centre excursonista.
    El desnivell que comentes es acumulat i es al llarc de varis kilometres, ja saps que no et trobes de repent amb fortes pujades sino que es vas fent.
    La corda que comentes a la canal que puja al turo de Castellsapera jo no tinc constancia, potser la han posat fa poc, compta que la resenya es del 2009.
    Evidentment si es fa de nit la canal ha de ser xungisima, la canal i gran part de l'excursio :-)
    De totes maneres es molt bo comentar i replicar les resenyes per que els atres usuaris puguin tenir varies interpretacions de les mateixes.
    Espero que continuis seguint i comentant les meves rutes, algunes son molt xules :-)
    Salutacions.

• Foto de Nau

Nau 30-dic-2012

L'excursió és molt maca i t'agraïm el teu comentari. La crítica només preten ajudar a les famílies que no formen part d'un centre excusionista com vosaltres.

És prou clar que el desnivell és acumulat. Mira però el perfil de la pujada a la "pequeña canal". Si hi han posat cordes amb nusos és per alguna cosa.

Excursionistes avesats poden saber que a l'hivern per fer una excursió seguint un track de 5 hores i fent llargues parades per dinar, etc... han de sortir molt d'hora. Altrament es trobaran a 2/4 de 6 a la pequeña canal amb cordes i amb nens de 7 anys plorant al mig de la foscor.