Tiempo en movimiento  2 horas 10 minutos

Fecha de realización julio 2019

1,4
2,8

cerca de Baqueira-Beret, Catalunya (España)

◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎
Refugi de SABOREDO - Refugi d'Amitges
Ruta: CARROS DE FOC - Etapa 3 (Dimecres, 10 juliol 2019)
(Parc Nacional d'Aigüestortes / Sant Maurici, Lleida)

Carros de Foc es pot iniciar des de diferents indrets. Aquesta és l'etapa 3 d'Esporqueret. La primera etapa es va iniciar a l'Embassament de Cavallers.

Una altra etapa per recordar; plena de panoràmiques que allarguen i alleugereixen la visió. El terra i la flora demostren que la nit ha sigut humida i emboirada; no és la rosada matinal que omple de perles el camí. He captat la sempre bonica imatge del marcòlic groc (Lilium pyrenaicum). La nostra serp multicolor s’ha plantat al Port de Ratera en poca estona. Els més valents, tots menys Esporqueret, fan el Pic de Ratera. Al coll, Esporqueret guarda la vinya i fa d’entenimentat amfitrió de passavolants grans i joves; uns vénen de França, d’altres d’Alemanya i d’altres d’Israel (Un d’ells camina descalç! Com so fa no ho sabria explicar!). Reagrupats baixem, vall avall, admirant el despuntar de les Agulles d’Amitges a la nostra esquerra. Avui farem estada a l’hotelet Refugi d’Amitges, refugi que només ha d’envejar els dormitoris i les dutxes als alpins.

▶️ Trobaràs més detalls d'aquest singular i exigent tresc (mapa, bibliografia, webgrafia, imatges, etc.) al blog esporqueret.

DADES ------------------------------ DATOS ------------------------------ DATA

▶️ Senyalització de la ruta
Malauradament, tot i la popularitat d'aquesta ruta, no hi ha una senyalització unificada; detall no menor que em costa d'entendre que ja no s'hagi fet. La seguretat en alta muntanya és cabdal; més tenint present la popularitat assolida per aquesta ruta amb un nom tan comercial i llaminer com "Carros de Foc"!
Al llarg del recorregut s'hi trobaran trams amb:
◼︎ Estaques de fusta amb la punta pintada de groc.
◼︎ Rètols indicadors: direcció, topònims, temps del recorregut (detall no gaire precís, ja que el temps dependrà del pas del caminant; tanmateix orientatiu).
◼︎ Marques de GR (blanc sobre vermell).
◼︎ Fites de pedra a molts indrets (gràcies al voluntarisme generós de caminants).

Això dit, si el trescador té un mínim sentit de l'orientació i va proveït d'un bon mapa, el recorregut es pot seguir amb una certa tranquil·litat; especialment en dies clars, naturalment.